ANASTASIA (2019-2020)

Home Forums SPECIALS ARCHIEF RENÉ ANASTASIA (2019-2020)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #4451
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    ANASTASIA PERSPRESENTATIE 14-02-2019

    Vandaag was in de Hermitage in Amsterdam de presentatie van de cast van Anastasia, de musical die de Lion King gaat opvolgen in het Circustheater in Scheveningen en die op 5 september voor het eerst (Try Out) te zien zal zijn.
    Op de dag van de presentatie is de kaartverkoop voor deze musical ook geopend.

    Er was veel pers op de perspresentatielunch afgekomen. In een prachtige foyer van de Hermitage in Amsterdam waren diverse kledingstukken van Anastasia te bewonderen, stonden 2 grote tv schermen klaar voor de presentatie en was er een klein podium met een piano. De in grote getale toegestroomde pers werd verwend met Prosecco, sandwiches en Russische hapjes.

    De presentatie werd verzorgd door Sandra Schuurhof. Zij kondigde producent Albert Verlinde aan en Carline Brouwer (regie). Deze vertelden enthousiast over de vele auditierondes en het feit dat ze tegelijk bij bepaalde auditanten het idee hadden dat hij/zij precies was wat ze zochten voor de rol. Tot onze grote vreugde vertelde Albert ook dat er gebruikt wordt gemaakt van een LIVE orkest (JeeJ!!) en tot slot werd het verhaal van Anastasia verteld.

    ANASTASIA
    De musical ANASTASIA vertelt het mysterieuze levensverhaal van Anastasia Romanov, de jongste dochter van de laatste Russische tsaar.
    Weeskind Anya herinnert zich niets van vroeger en heeft geen idee wie ze is. Met een muziekdoosje als enige bagage gaat ze op zoek naar haar verleden. Een avontuur dat voert langs vorstelijke paleizen en door het romantische Parijs van 1920. Hoe kan het dat Anya sprekend lijkt op groothertogin Anastasia Romanov? Is ze echt de dochter van de vermoorde tsaar Nicolaas? Langzaam ontrafelt Anya haar geschiedenis, om te ontdekken wie ze werkelijk is.

    Een deel van de cast werd per 2 personen voorgesteld.
    Als eerste kwamen René van Kooten en Gerrie van der Klei het toneel op:

    Hierna werden Ad Knippels en Ellen Evers voorgesteld. Daarna was het de beurt aan de hoofdrolspelers. Als eerste Milan van Waardenburg (Dmitri) en tot slot Tessa Sunniva van Tol, die Anastasia (Anya) zal gaan spelen. Tessa Sunniva van Tol zong prachtig het lied Zoektocht door de tijd uit de voorstelling.

    De hoofdrol van ‘Anya’ zal worden vertolkt door Tessa Sunniva van Tol, die in Nederland eerder de hoofdrol speelde in de musical The Little Mermaid en de afgelopen jaren in Duitsland de rol van Jane in Tarzan mocht vertolken. Milan van Waardenburg wordt haar tegenspeler en zal de mannelijke hoofdrol van Dmitri gaan spelen. Een rol die hij momenteel al avond aan avond in de Duitse productie van ANASTASIA speelt. Gerrie van der Klei neemt de rol van Grootvorstin Maria voor haar rekening, Anastasia’s grootmoeder die in Parijs woont en hoopt daar ooit nog herenigd te worden met haar geliefde kleindochter Anastasia. René van Kooten keert met zijn rol als Gleb, een meedogenloze Sovjet-officier, terug naar het theater waar zijn carrière als musicalacteur ooit begon. Ellen Evers tekent voor de rol van Lily, de hofdame van de Grootvorstin en Ad Knippels speelt de rol van Vlad, de rechterhand van Dmitri die vanwege zijn relatie met Lily weet hoe hij een ontmoeting tussen Anya en de Grootvorstin kan regelen. Albert Verlinde, algemeen directeur en producent van Stage Entertainment Nederland: “Het is voor mij een producer’s dream om ANASTASIA naar Nederland te brengen. Het is één van de grote, nieuwe musicals van de afgelopen jaren én een eigen voorstelling van Stage Entertainment. Het internationale succes van ANASTASIA is fantastisch, maar het voelt wel heel bijzonder om juist deze productie nu ‘thuis’ te brengen naar het mooiste musicaltheater van ons eigen Nederland. ANASTASIA is een grote musical die past in de traditie van de grandeur van het AFAS Circustheater in Scheveningen, waar eerder musicals als Elisabeth en The Phantom of the Opera te zien waren. Met deze ijzersterke cast krijgt de musical een absolute droombezetting”. De Nederlandse productie van ANASTASIA is vanaf 5 september 2019 exclusief te zien in het AFAS Circustheater in Scheveningen en gaat op zondag 22 september in première. De kaartverkoop is vandaag gestart. Meer informatie: http://www.anastasia.nl

    DE CAST van Anastasia:
    Gerrie van der Klei – Grootvorstin Maria
    Carline Brouwer (regie)
    Albert Verlinde (producent)
    Milan van Waardenburg – Dmitri
    Ellen Evers – Lily, de hofdame
    Tessa Sunniva van Tol – Anya Romanov
    Ad Knippels – Vlad
    René van Kooten – Sovjet-officier Gleb

    René over zijn rol in Anastasia:

    Tessa Sunniva van Tol speelde van 2012 tot 2013 de hoofdrol in de succesvolle musical The Little Mermaid in Nederland. In 2016 maakte Tessa haar debuut in Duitsland en speelde ze twee jaar lang de hoofdrol van Jane in de Disney musicalTarzan. Sinds november 2018 speelt Milan van Waardenburg de rol van Dmitri in de Duitse productie van ANASTASIA in Stuttgart. Daarvoor was hij, ook in Duitsland, te zien in Tanz der Vampire en Der Glöckner von Notredame. René van Kooten is bekend van vele hoofdrollen in onder meer Aida, Beauty and The Beast, Les Misérables en dit theaterseizoen speelt hij de rol van Che in Evita, waarvoor hij onlangs een Musical Award voor Beste Mannelijke Hoofdrol ontving. Gerrie van der Klei speelde hoofdrollen in musicals als Foxtrot, 42nd Street, Sonneveld, My Fair Lady, La Cage aux Folles en Annie. Ze is ook bekend van haar rol in de succesvolle TV-serie Moeder, ik wil bij de Revue. Won verschillende theaterprijzen, waaronder de John Kraaijkamp Musical Award voor Beste Vrouwelijke Bijrol in 42nd Street. Ellen Evers was vorig theaterseizoen te zien als Consuelo in On Your Feet!. Daarvoor speelde ze rollen in musicals als Ciske de Rat, The Sound of Music, The Full Monty en De Jantjes. Ad Knippels was te zien in hoofdrollen in onder andere Ciske de Rat, MAMMA MIA!, Love Story en The Sound of Music. In 2018 was hij te zien in de musical The Full Monty en in de reprise van The Bridges of Madison County.

    ANASTASIA wereldwijd
    ANASTASIA ging in 2017 in première op Broadway. De voorstelling werd gemaakt door een award-winnend creatief team van Broadway grootheden, waaronder Tony Award winnaars Terrence McNally (script), Stephen Flaherty (muziek) en Lynn Ahrens (liedteksten). Flaherty en Ahrens schreven in 1997 ook de muziek voor de geliefde tekenfilm ANASTASIA. In de musical zijn naast geheel nieuwe songs ook de grootste hits uit die tekenfilm opnieuw te horen, waaronder het voor een Oscar genomineerde ‘Journey to the Past’ en ‘Once upon a December’. Na twee succesvolle jaren met meer dan 800 voorstellingen wordt eind maart 2019 de laatste voorstelling van ANASTASIA op Broadway gespeeld. De musical blijft te zien in de Verenigde Staten in een grote tourversie langs meer dan 40 steden in de Verenigde Staten en Canada. De zeer succesvolle Spaanse productie van ANASTASIA ging in oktober 2018 in première in Madrid. De Duitse productie van ANASTASIA is sinds november 2018 te zien in Stuttgart en werd onlangs genomineerd als ‘Beste show van het jaar’ voor de Duitse Live Entertainment Awards. De Nederlandse productie gaat in september 2019 in première en er zijn concrete plannen voor producties van ANASTASIA in onder andere Korea, Japan, Mexico, Australië en Brazilië.

    #4452
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    ANASTASIA STAATSBANKET 14-08-2019


    De Anastasia-bus met de castleden komt aan


    Cast Anastasia. Foto ©Roy Beusker

    Feestelijke start repetities Anastasia
    Staatsbanket met koninklijke allure in het Grand Hotel Amrâth Kurhaus
    De repetities voor de nieuwe Broadway-musical Anastasia zijn gestart. Tijdens een feestelijk staatsbanket in het Grand Hotel Amrâth Kurhaus in Scheveningen werd de voltallige cast voorgesteld aan pers en genodigden. Albert Verlinde, producent en algemeen directeur van Stage Entertainment Nederland: “Ik ben enorm trots op het feit dat we aankomend theaterseizoen Anastasia gaan brengen in het AFAS Circustheater in Scheveningen, dé musicalstad van Nederland. Onze fantastische cast, crew en orkest zijn met veel enthousiasme en liefde aan het repeteren om vanaf september het publiek mee te nemen op een weergaloze reis. Momenteel wordt er ook in het AFAS Circustheater hard gewerkt om het theater klaar te maken voor Anastasia. Want het wordt adembenemend en groots.”

    Foto ©Musical Journaal

    ANASTASIA
    Weeskind Anya herinnert zich niets van vroeger en heeft geen idee wie ze is. Met een muziekdoosje als enige bagage gaat ze op zoek naar haar verleden. Een avontuur dat voert langs vorstelijke paleizen en door het romantische Parijs van 1920. Hoe kan het dat Anya sprekend lijkt op Anastasia Romanov? Is ze écht de dochter van de vermoorde tsaar Nicolaas? Langzaam ontrafelt Anya haar geschiedenis, om te ontdekken wie ze werkelijk is.

    Anastasia is vanaf 5 september te zien in het AFAS Circustheater in Scheveningen en gaat op zondag 22 september in première. Meer informatie: http://www.anastasia.nl.

    Foto ©Roy Beusker

    #4455
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    1e TRY OUT ANASTASIA 05-09-2019

    Vandaag, op 5 sept. 2019, de allereerste Try Out voor publiek van Anastasia, de musical in het Circustheater in Scheveningen. De generale repetitie van gisteravond verliep erg goed, dus we zijn reuze benieuwd. Verslag volgt, want uiteraard zijn we er bij!

    **Dankzij de Uitmarkt 2019 hebben we al een beetje kunnen voorgenieten van dit prachtige kostuumspektakel:

    #4460
    Marijke
    Sleutelbeheerder


    VERSLAG Eerste Try Out:

    Na lang wachten was het zo ver, de allereerste Try Out voor publiek van Anastasia, de musical (op 5 sept. 2019). Bij binnenkomst was het een enorme drukte in de foyer van het Circustheater. De zaal was totaal uitverkocht, dus 1850 mensen moesten naar de door hun gereserveerde plaatsen begeleidt worden. Dan nam zoveel tijd in beslag dat de voorstelling bijna een kwartier later begon en dus niet om 20:00 uur.
    We zaten op rij 1 (achter rij 1a) en dat was wel heel erg dichtbij. Het toneel is nogal hoog en van het gesloten doek konden we bijna geen foto maken. Het voordeel is weer dat je volop kan genieten van de gezichtsuitdrukkingen van iedereen (en dat je ze af en toe ziet spetteren bij krachtige stukken, haha).

    Uiteraard zal ik niet spoileren, het is leuker om alles zelf nieuw te beleven, maar dat valt niet mee, want het was allemaal zo indrukwekkend en prachtig dat je de neiging hebt om overal over te vertellen.

    Na een korte intro door Albert Verlinde voor het toneel begon de voorstelling met keizerin-moeder Maria Fjodorovna (Gerrie van der Klei) en een kleine en aandoenlijke Anastasia.

    Omdat er gebruik gemaakt wordt van LED-schermen zijn de decors overweldigend. Er wordt volop gewisseld, achterin is ook een draaischijf en de scenes gaan moeiteloos over van het tsarenverblijf naar bijvoorbeeld de straten van Leningrad.

    Het is een waar spektakel. Er is enorm uitgepakt met kostuums, pruiken, baarden en decoratie. De cast was uiteraard wat nerveus, maar de show verliep nu al vlekkeloos. Bepaalde scenes trekken de voorstelling naar een nog hoger niveau, zoals de balletscène en de scène met de trein. Wat hebben we daar volop van genoten, we kwamen ogen en oren tekort. René komt als Gleb Vaganov ook al vrij snel op en zijn rol is groter dan gehoopt. Perfecte casting, hij past heel goed in het plaatje van de meedogenloze sovjet-officier die enigszins in gewetensnood komt. De ervaring van met name Ad Knippels en René straalt eraf op het toneel. Je zag er niet aan af dat het voor hen ook de eerste keer was voor publiek, ze leken moeiteloos en met perfecte timing door de scenes te gaan, ook met een goeie timing voor de humor die volop in de show verwerkt zit. Vlad (Ad) en Lily (Ellen Evers) zetten een heerlijk koppel neer met perfecte timing en veel hilariteit. Grootmoeder Maria (Gerrie) past ook prima in het plaatje van de bezorgde en daarna enigszins verbitterde grootmoeder. Tessa (Anya/Anastasia) en Milan (Dmitri) zijn al goed op elkaar ingespeeld en spelen ook de sterren van de hemel, Qua stemmen zit het bij alle castleden ook heel goed.

    Het ensemble klinkt ook prachtig en de vele kostuums, de danspartijen met mooie choreo én het live orkest o.l.v. René op den Camp maken het plaatje compleet. Anastasia is echt zo’n musical die je (minstens 1x) gezien móet hebben. Je beleeft een prachtige theateravond.

    Na afloop vertrokken de meeste castleden in de mooie castbus. Na leuke gesprekken en flink wat pluimen uitdelen aan Gerrie van der Klei, choreo-assistente Lysanne v.d. Sijs en uiteraard met René vertrok iedereen huiswaarts, al was het bij de AU weer even ouderwets druk. Daar stond ik 12 jaar geleden voor het laatst met René, maar het leek alsof dat gisteren was. Velen wilden nog even op de foto en een meisje vloog René spontaan om zijn nek: “Ik ken U niet, maar ik vond het zó geweldig!!” Haar vriend stond er gniffelend naast. En René genoot er van, net als wij.

    Het was een prachtige avond, deze musical gaat lovende recensies krijgen en een hoge waardering. Dat kan niet anders.

    Slotapplaus en meer van de eerste Try Out:

    #4461
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Bericht van JOOSD:

    Fijn verslag, Marijke!!
    Ik mocht naar de tweede tryout, een dag na jou.
    Ik ben de laatste jaren niet meer zo van de ‘grote’ musicals, maar Anastasia maakt echt een uitzondering! Zo enorm genoten van het historische en intrigerende verhaal, de schitterende decors, de sprookjesachtige kostuums, het live orkest (ja, live!) en de práchtige stemmen van Anya en Dimitri. Ik kreeg bij zowel Tessa als Milan écht kippenvel!! En de rest van de cast (met name Ellen en Ad) ook echt echt goed en leuk! En die Gleb, die eigenlijk de verwoestende taak van zijn vader wil volbrengen maar die een klein hartje blijkt te hebben, wat een kanjer van een stem en overtuiging heeft hij! En naast het grootse werk ook fijn veel kleine lieve scenes. Echt een voorstelling waar je vrouwenhart sneller van gaat kloppen….

    + + + + +

    Bericht van KAREN:

    Ook ik ben bij de 2e try-out geweest. Ik ging er vrij blanco in, wist niet precies wat ik moest verwachten en kende alleen het optreden op de Uitmarkt, maar dat beloofde al veel goeds voor de voorstelling.

    En ik heb genoten, wat een prachtige voorstelling. Ik was verrast door de prachtige stemmen van Tessa en Milan, maar ook door de mooie samenzang van het ensemble. Het decor is met de techniek van deze tijd, heel wisselend en vult de scenes zo leuk aan! Je kijkt bv door de ramen vanuit het paleis een mooie tuin in, of je ziet de straten van Parijs, waardoor de scenes nog meer tot leven komen. En uiteraard blijft het zo fijn, om een live orkest te horen spelen bij zo’n grote productie, alleen het kijken naar de dirigent vind ik al leuk

    En alle artikelen hebben het steeds over de ‘meedogenloze’ Gleb, maar ik vind hem helemaal niet zo meedogenloos. Hij denkt dat hij dat moet zijn, ivm de gedachten aan zijn vader, maar eigenlijk is hij het niet. Ondanks zijn verbeten achtervolging, blijkt zijn gevoel toch sterker dan het willen/moeten uitvoeren van zijn opdracht. Mooi.

    Sommige zinnen, woordjes, liedjes of gebaren waren zo verhelderend en mooi neergezet, dat ik er een aantal keer kippenvel van kreeg.

    Ik kan mij alleen maar aansluiten bij de al eerder geplaatste opmerking: ga dit zien!

    #4465
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    PREMIÈRE ANASTASIA 22-09-2019

    Vandaag – 22-09-2019 – was het zo ver: De première van Anastasia in het AFAS Circustheater in Scheveningen. :yahoo: Voor het zo ver was eerst nog naar de AU om de nodige toi-toi-tois uit te reiken. René kwam ondanks alle hectiek toch even naar buiten om deze in ontvangst te nemen. Een Anastasia speeldoosje, kaart, bloemen, het werd allemaal erg gewaardeerd. Helaas geen videobeelden, want ik stond er alleen met René, dus alleen foto’s gemaakt.
    Iedereen had er zin in en ze waren er helemaal klaar voor.

    De dresscode was Black Tie en de dames in prachtige jurken en heren in kostuum waren al vroeg bij het theater, waar de zon scheen en het een drukte van jewelste was. De aanvang van de voorstelling was om 16:00 uur, maar vanaf half 3 heerste er al grote drukte. Niet iedereen had – helaas – de dresscode serieus genomen, we hebben menige blooper voorbij zien lopen, maar over het algemeen zag iedereen er prachtig uit. De rode loper was binnen uitgelegd, maar ook buiten waren de fotografen druk in de weer om de VIP’s en andere genodigden vast te leggen.

    De genodigden hadden allemaal een digitale uitnodiging, die in de foyer omgezet werd tot entreekaartjes. Uiteraard bracht dit de nodige vertraging met zich mee omdat de zaal tot aan de nok gevuld zou worden (ruim 1800 plaatsen). De pers moest zich ook nog aan een andere balie melden voor een perspas, dus ook daar stonden we nogmaals in een enorme rij.

    Een kwartier later als gepland startte de voorstelling. In de openingsscène zien we de Keizerin-moeder (Gerrie van der Klei) en kleine Anastasia. De zaal reageerde vandaag euforisch op het gebodene, meerdere malen moest de cast even wachten met verder spelen omdat er een langdurig – en zeer verdiend – applaus plaatsvond.

    Tessa Sunniva van Tol zette een prachtige Anya neer en zong loepzuiver. Ze vormt met Milan van Waardenburg (Dmitri) een mooie combinatie en als Ad Knippels (Vlad) het trio compleet maakt om op reis te gaan naar de Keizerin-moeder in Parijs volgt het ene spektakel het andere op.
    *Bij de volgende musicalawards-nominaties mogen ze Ad zeker niet overslaan. Hij is perfect als Vlad met zijn komische verschijning en perfecte zangstem. Een alleskunner die ook de humorvolle scènes met Lily (Ellen Evers) perfect onder de knie heeft, evenals zijn danskunsten. Een genot om naar te kijken.

    Een hoogtepunt is de treinreis naar Parijs. Dankzij de LED schermen is het decor zo overweldigend dat de vaart er echt in zit als je de wegen en bloesems voorbij ziet trekken. Met mooie songs vanuit de trein waarbij er voor iedereen ook een mooie solo in zit is dit (voor mij) één van de hoogtepunten van de voorstelling waarin alles samenkomt: zang, live muziek, decors en verhaal.

    Voordat het trio de trein pakt zien we eerst nog straatbeelden van Leningrad (voorheen Petersburg), waarin René van Kooten (Gleb) voor het eerst kennismaakt met Anya. Zij zullen elkaar naarmate het verhaal vordert nog vaker treffen, want Gleb moet – in navolging van zijn vader – meehelpen aan het uitroeien van de Romanovs. Mocht Anya dus dé Anastasia zijn waar de keizerin-moeder nog steeds naar op zoek is, dan zal Gleb het werk van zijn vader moeten voltooien. En dan zien we de gewetensnood waarin hij gaat verkeren, want als Anya niet in zal willen zien dat zij misschien daadwerkelijk Anastasia is hoeft Gleb niet aan zijn verplichting te voldoen. Tijdens de eerste keer dat de twijfel bij hem toeslaat zien we iedereen tijdens een balletvoorstelling in het theater. Een adembenemend mooi ballet, de zaal was euforisch en er volgde ook hier een enorm en langdurig applaus. Echt genieten.

    De decors wisselen moeiteloos en er wordt optimaal gebruik gemaakt van de 2 draaischijven aan de zijkant en de derde draaischijf achterin het decor. De mogelijkheden die de LED-schermen bieden worden optimaal benut en je komt echt ogen tekort tijdens het bekijken van het tsarenverblijf, het kantoor van Gleb, de treinreis, de vertrekken van de keizerin-moeder, de straten van Leningrad en nog veel meer.

    En dan is er nog de live muziek. Onder leiding van René op den Camp wordt de complete voorstelling live ondersteund en zo hoort het ook, echt genieten. Tijdens het slotapplaus wordt René op den Camp bij elke voorstelling – zeer terecht – ook op het toneel gehaald en tijdens dit première-slotapplaus kwam het complete orkest – inclusief de instrumenten – het toneel op om applaus te ontvangen. Zeer terecht, zeer verdiend.

    Voor je het weet is de voorstelling (van bijna een uur per akte) voorbij en toen volgde er een enorme staande ovatie van de dankbare zaal die vandaag zo genoten had. Er waren bloemen voor de complete cast & crew, het orkest en alle betrokkenen die deze productie zo prachtig in elkaar gezet hadden.

    Foto: Musicaljournaal.nl

    Na afloop was er een perscall op het toneel. Helaas was dit niet zo goed voorbereid waardoor het niet eenvoudig was om mooie foto’s te maken. Dankzij onnodig gedoe duurde het even voordat ‘onze’ fotografe (Karen) op het toneel mocht. Niet iedereen had zijn perspas ontvangen, zoals het hoorde, wat bij de ingang naar het toneel ook een onnodige file opleverde. Eenmaal op het toneel aangekomen zat de complete cast al klaar voor een groepsfoto, maar het was bijna onmogelijk om daar een complete foto van te maken omdat de pers niet ‘doorschoof’ en dus het zicht van anderen blokkeerde. Heel jammer, dit hebben we beter georganiseerd meegemaakt. Wij namen geen interviews af, maar sommige pers was zó onnodig lang van stof dat anderen – waar we altijd graag de video’s en interviews van bekijken – i.v.m. tijdgebrek niet meer aan de beurt kwamen. Zonde, echt een gemiste kans.

    Om 8 uur zou de cast van de première-trap komen. De ruimte onderaan de trap is vrij krap in het CT, dus dat werd ook een chaos toen het publiek wat nog boven was naar beneden wilde om ruimte te maken voor de cast. Onderaan de trap was het zo vol dat bijna niemand er nog door kon. Na veel duwen en trekken (en ergernis van sommigen) was hét moment daar: de cast kwam onder begeleiding van Anastasia-muziek stralend de trap af en de blijdschap was van de gezichten af te lezen. Daarna vervoegden ze zich bij hun familie en kon het eindfeest beginnen. Er waren hapjes, drankjes, optredens op het podium in de hal en iedereen kon nog ruimschoots napraten over deze zeer geslaagde première.

    Video: Slotapplaus en trapmoment

    Bij het betreden van de zaal had iedereen een prachtig programmaboek gekregen, ook bij het verlaten van het CT werden deze nog uitgedeeld aan iedereen die deze nog niet (of niet meer) had. Het boek is echt dik en er staan prachtige foto’s in, gemaakt door Roy Beusker fotografie. Een mooi aandenken aan een prachtige dag en avond.
    Anastasia is echt een prachtig theaterfeest om mee te maken voor jong en oud.
    Het was ook een waar feest om hier bij te mogen zijn. :heart:

    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door Marijke.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door Marijke.
    #4469
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    KERST 2019 MET ANASTASIA


    Foto: ©Roy Beusker

    Hoofdrolspelers musical Anastasia ontsteken kerstlichtjes in Scheveningen
    Musicalsterren verrast met award voor 250.000 streams van Nederlandse castalbum

    De hoofdrolspelers van de Broadway-musical ANASTASIA openden vandaag – 11 december 2019 – officieel de kerstperiode met het ontsteken van de lichtjes in de grote kerstboom op het plein voor het AFAS Circustheater in Scheveningen. Uit handen van de Kerstman ontvingen zij een bijzonder cadeau, een award voor 250.000 online streams van het onlangs verschenen Nederlandse castalbum van de musical. Albert Verlinde, algemeen directeur en producent van Stage Entertainment Nederland: “Er was zoveel vraag naar de muziek uit de musical, dat we absoluut een Nederlands castalbum wilden uitbrengen. Het is fantastisch dat dit album nu al zo vaak beluisterd is en de mijlpaal van maar liefst 250.000 streams bereikt is. Het castalbum bevat uiteraard alle grote hits uit de musical, zoals ‘Zoektocht door de Tijd’ en ‘Ooit in Winterse Dagen’, dat perfect past bij het kerst- en wintergevoel. Het magische verhaal van ANASTASIA, de iconische muziek en het voor de kerst versierde theater maken de voorstelling tot dé musical voor de kerstvakantie!”

    ANASTASIA is exclusief te zien in het AFAS Circustheater in Scheveningen.
    Meer informatie: http://www.anastasia.nl

    Foto: ©Roy Beusker

    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door Marijke.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door Marijke.
    #4562
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Bericht van KAREN:

    Wauw Marijke, wat een uitgebreid en mooi verslag heb je gemaakt, wat is daar nog aan toe te voegen!?
    Ik mocht dus met Marijke mee naar de première en het was een feest…. De zon scheen en het Circustheater zag er feestelijk uit met buiten al een rode loper, maar de ‘echte’ loper was binnen, waar de pers hun foto’s kon nemen. Dat blijft daar altijd wat onhandig, smal en druk dus weinig zicht op wie er binnen zijn gekomen.

    Er waren veel BN-ers, mooie jurken en kostuums maar ook ‘gewone’ broekpakken en jurkjes, maar de galakleding had gelukkig wel de overhand, dus dat was mooi.

    We hadden prima plaatsen en de voorstelling was top, veel applaus tussendoor na solo’s van Tessa, Milan en ook van René, soms moesten ze zelfs even wachten met verder spelen, zo leuk. Premiere-publiek kan dus best heel enthousiast zijn!

    Perscall was chaotisch, ik mocht eerst niet mee naar achteren om foto’s te maken omdat we maar 1 perskaart hadden maar uiteindelijk mocht het toch, toen ik uitlegde dat Marijke ging filmen en ik er dus was voor de foto’s. Ook daar was het wat rommelig en zelfs beetje gevaarlijk, omdat de pers een paar rijen dik stond en je soms dichtbij de rand van het toneel stond. Een verkeerde stap en je ligt in de orkestbak! Na een boel foto’s te hebben gemaakt heb ik ook nog even gepraat met Carline Brouwer, de regisseur. Ze vond het erg leuk om de complimenten te horen en zei dat vooral Tessa enorm hard had gewerkt om op dit niveau te komen.

    Het Circustheater blijft wat ongezellig met die 2 foyers, zeker als je het vergelijkt met bijvoorbeeld het Beatrix theater met 1 grote foyer en een duidelijke trap die iedereen kan zien. Het trapmoment was nu niet echt bijzonder, eigenlijk alleen te zien voor de pers. Maar gelukkig hebben we de beelden nog!

    Na afloop was er muziek en o.a. mini-broodjes hamburger en mini-zakjes patat. De cast zocht familie en vrienden op en het werd tijd om naar huis te gaan.

    Wat was het een heerlijke middag! Anastasia is een prachtige voorstelling, de cast is geweldig, het decor fantastisch en het live-orkest maakt het feestje compleet. Complimenten voor de hele cast, ik heb eigenlijk niets gemerkt van zenuwen.

    Dus: even sparen, maar dan zeker gaan kijken!!

    #4710
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    ANASTASIA IS GESTOPT – PERSBERICHTEN

    Persbericht van 13 juli 2020:
    Hopelijk zijn jullie net zo blij verrast als wij, dat er met ingang van 1 juli weer méér mag. Jullie willen nu natuurlijk heel graag weten of dat betekent dat ANASTASIA weer terug komt. Om hierover een beslissing te kunnen nemen moeten veel verschillende factoren in kaart gebracht worden. We hopen hier op de korte termijn meer duidelijkheid over te kunnen geven. We vragen dus nog even jullie geduld.

    Zodra er meer duidelijk is hoort u wanneer ANASTASIA weer te zien zal zijn en wanneer de kaartverkoop van start gaat. Dan versturen we ook iedereen die recht heeft op een voucher een persoonlijke e-mail, waarmee de voucher direct verzilverd kan worden.

    + + +
    In deze fase was er dus nog hoop.
    Helaas kwam dit persbericht op 6 april 2021:

    Anastasia komt helaas niet terug. We hebben echt álles uit de kast gehaald om jou toch van Anastasia te kunnen laten genieten. Helaas. De pandemie en de lockdown duren te lang. Het lukt ons niet meer om Anastasia te programmeren. Ontzettend jammer! Alle boekers ontvangen een e-mail! Hopelijk tot ziens bij een van onze andere producties. Stay safe!
    + + +

    Wat een treurige ontwikkeling. Deze prachtige musical verdiende zoveel meer. Het is spijtig om te constateren dat we al onbewust hadden genoten van het laatste bezoek. We hebben er zó van genoten: de cast, de crew, de decors, de muziek, de locatie. Helaas is dat nu voorbij.
    De mooie herinneringen blijven. Gelukkig hebben we de foto’s nog… :heart:


    :heart: :good:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.