Brigitte en René Doen het Samen…als koeien in de wei….

Home Forums OVERIGE OPTREDENS van/met René Brigitte en René Doen het Samen…als koeien in de wei….

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #4724
    Josephine
    Deelnemer

    Wat een bofkonten waren wij afgelopen woensdagavond, 21 april 2021. De voorstelling van René en Brigitte (Brigitte en René doen het samen) was o.a. uitgekozen om als ‘toegangs-test-evenement’ alsnog eenmalig in de Flint in Amersfoort plaats te vinden. En we genoten!

    We genoten van een “vol” enthousiast theater! De hele zaal en zelfs het eerste en tweede balkon zat vol met enthousiaste bezoekers die allemaal de moeite hadden genomen om vrijwillig een speciale corona-test te nemen. De zaal dus vol met negatieve mensen, maar daardoor juist zo enorm positief!! Ik hoorde iemand achteraf zeggen “dat was het stokkie wel waard!!”Het publiek zat steeds twee om twee en met een rij overgeslagen. Toch gaf het geheel een vol gevoel! Heerlijk om dat geroezemoes weer te horen en hier en daar een bekende in de zaal te ontdekken!

    We genoten van de heerlijke warme heldere stemmen van Brigitte en René. Hun programma, dat ze helaas maar een paar keer op de planken hebben mogen brengen, bestaat uit een prachtige mix tussen lieve kleine ontroerende liedjes, wat heerlijke stevigere nummers en mooie bijzondere actuele hilarische vertalingen van bekende nummers.

    Lief en klein zijn bijvoorbeeld ’T glipt mij door de vingers van Abba (René zingt dit zo puur en klein en lief…dat je wel van steen moet zijn als het je niet raakt), Als de liefde niet bestond van Toon Hermans (zeer gevoelige uitvoering door Brigitte waarbij ze zichzelf al zachtjes kloppend op haar hart begeleidt) en Hald mich ens vas (een echt práchtig nummer in het Limburgse accent gezongen door Brigitte. Dit liedje is zo’n mooi bewijs van dat je zónder de tekst te begrijpen toch zo goed voelt waar het over gaat alleen door de manier waarop iets wordt gebracht. Ik was ontroerd! Muziek aait je ziel.

    Van de wat stevigere nummers noem ik graag het verrassende nummer Times like these van de Foo Fighters.  Zoiets verwacht je in 1e instantie niet van dit duo, maar jemig wat brachten ze dat het passie en enthousiasme! Heel tof! En niet te vergeten Your sex is on fire van King of Leon. Hier mochten we (jaa….René had het speciaal aan Rutte gevraagd hihi) zacht meefluisterzingen! Heerlijk en komisch om zo’n volle zaal deze toch wel bijzondere delicate regel te horen zingen!!

    En uiteraard zongen ze het door hun samen gecomponeerde nummer Hoe het was. Puur en mooi…..

    En oh ja, een paar vertaalde nummers. Als ik het goed begrepen heb allemaal vertaald door Zjon Smaal. Echt heel grappig en zo knap om het dan ook nog echt mooi en gevoelig te zingen! O.a. Jank niet, het is maar Quarentina (op Don’t cry for me Argentina) en een nummer over “afstand houden” op je vliegende tapijtje (op A whole new world uit Aladdin). Zo fijn om weer eens heerlijk te schaterlachen in een theater!!

    Gelachen kon er sowieso wel. Je kon merken en ze zeiden het ook veelvuldig, dat Brigitte en René net zo blij waren als wij om weer even mét publiek in het theater muziek te mogen maken. Ze liepen rond als koeien die voor het eerst naar de wei mochten. En ze maakten heel veel grapjes en hadden onderlinge plagerijtjes. De zaal genoot ervan!! Zoals René zelf zegt “We don’t save lives but we brighten up some”. En dat deden ze.

    Al met al, het was een heerlijk avond! Duurde maar 5 kwartier, want iedereen moest natuurlijk weer vóór de avondklok op de bank zitten. Maar die 75 minuten waren lang genoeg om nog lekker lang van na te genieten!

    #4725
    Karen
    Deelnemer

    Een avondje naar het theater… hoe was dat ook weer? Je zou het na al die tijd bijna niet meer weten. Maar zodra we de deuren binnenkwamen was het als vanouds (op het scannen van je negatieve test na dan). Helaas wel met mondkapje (op je stoel mocht hij af) en afstand houden, maar we waren er weer!

    We hadden zin in een avondje live muziek en zang en hoe fijn dat dit ingevuld werd door het olijke duo René en Brigitte! Met Marco Braam op de piano en Ingmar Spaaij op alle andere instrumenten werd het weer een heerlijke avond.

    Wat er allemaal voorbij kwam aan verschillende nummers en genres, heeft Josephine al uitgebreid genoemd en ze overdrijft niet bij ‘… als koeien in de wei.” René en Brigitte stonden met zoveel energie :yahoo: , zoveel plezier op dat podium, dat werkte echt aanstekelijk ! De zaal deed goed mee en er werd veel gelachen!

    Nu maar duimen dat er binnenkort weer meer kan en mag en dat we weer kunnen genieten van al het moois wat een theater te bieden heeft!

     

    #4727
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Wat heerlijk om te lezen. Toch een beetje “erbij” geweest want ik zie het helemaal voor me.
    Hopelijk kunnen we snel qua theaters weer terug naar (enigszins) normaal.
    “We don’t save lives but we brighten up some” :heart:  
    Zo waar! Dank voor jullie leuke enthousiaste verslagen. :mail:

    Ze hebben waarschijnlijk “Hoe het was” ook gezongen?
    De clip die ze beloofden te maken is er nu, met fijne en ontroerende beelden erbij.
    Echt mooi. Zie:

    #4749
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Tijdens de perspresentatie van Titanic hebben we René ook gevraagd of “Doen het samen” in seizoen 2021/2022 te zien zal zijn. Helaas bleek dit i.v.m. andere verplichtingen en qua planning niet mogelijk :cry:
    René en Brigitte hebben er echter samen ook enorm van genoten, dus de kans is heel groot dat we ze niet voor het laatst samen gezien hebben in dit programma. We wachten wel…

    (Met betrekking tot onze vraag over Shifting Daylight is er binnenkort nog wél iets leuks te vermelden. Wordt vervolgd…) :whistle:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.