Dinerconcert DeLaMar 16-06-2014

Home Forums OVERIGE OPTREDENS van/met René Dinerconcert DeLaMar 16-06-2014

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #4380
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Het Musicalmonday Dinerconcert met René van Kooten.
    “Kaarslicht, een heerlijk diner en een prachtig muzikaal programma zijn samen de ingrediënten voor een onvergetelijke avond uit”.

    Uiteraard was René van Kooten uitverkocht :yahoo:

    De foyer waar het optreden plaatsvond was boven. Iedereen moest even wachten tot het half 6 was en de deuren openden. De tafels bleken op naam te staan, aan de deur werd je meegenomen en naar je tafeltje begeleidt. We hadden zo goed als het eerste kaartje gekocht, dus ik had verwacht dat we wel een prima plekje zouden hebben. De medewerker van het Delamar stopte echter nog lang niet en achterin de zaal was dan ons tafeltje. #bummer. Gelukkig is het volume van René altijd erg royaal, dus we zouden het evengoed prima kunnen horen. Maar… net zoals we zo vaak in het theater meemaken, er bleven 2 tafels vlakbij het podium leeg, no show en die mogen spijt hebben, en ja hoor… we mochten na het voorgerecht verkassen. Hoe fijn!
    We kregen een dinerkaart en mochten een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht naar keuze nemen. Tussen de gangen door zou René telkens een half uur optreden en ook na afloop. Dat werd dus een extra leuk toetje!

    In het begin moest het publiek nog een beetje wennen. Het was echt zó rustig terwijl René zijn intro had. Het leek net een huiskamerconcert, er waren slechts ca. 50 mensen die per reservering een tafeltje hadden, dus ik zat met Joos aan een tafeltje. Het kaarslicht bleek in de praktijk waxinelichtjes te zijn en er stond geen spot op het kleine podium, dus van schemerlicht was ook geen sprake, hihi.

    In elk blok vertelde René leuke verhalen, in het eerste blok vertelde René bijvoorbeeld over het begin van zijn carrière en hoe hij de musicalwereld ingerold was. De nummers die we vanavond voorgeschoteld kregen waren:

    Hair – I got life
    Roger Daltrey – Without your love
    Against all odds – Phil Collins
    Just a gigolo – David Lee Roth
    A gentlemen’s excuse me – Fish

    Easy – Lionel Richie
    Wreed en verwarrend bestaan – Aida
    Angels – Robbie Williams
    De eenzame fietser – Boudewijn de Groot
    With or without you – U2

    Wie begrijpt wat liefde is – Aspects of Love
    Ik heb je lief – The Passion
    Can’t take my eyes of you – Jersey Boys
    And so it goes – Billy Joel
    Blackbird – The Beatles
    Toegift:
    Queen – Somebody to Love

    Tussendoor kregen we heerlijke anekdotes á la René te horen en bij de meeste nummers zat wel een verhaal. Zo zingt hij bv. Without your Love elke dag voor zijn dochtertje Senna en zong hij als 12-jarige Against All Odds na lang aandringen fonetisch op de middelbare school, omdat hij dat eigenlijk (nog) niet durfde. Bij Aida vertelde hij hoe hij in de rol van Radames gerold was en toen hij dat heerlijke nummer weer zong zoals ik René zo vaak als Radames op het toneel gezien had schoot ik toch wel even vol. Het blijft zo’n prachtig nummer met evenveel mooie herinneringen en dan de stem van René erbij… daar krijg ik na 12 jaar nog kippenvel van. Wat heerlijk dus dat hij dit nummer ook vanavond weer ten gehore bracht en gezien het applaus dacht het publiek daar hetzelfde over.

    We zijn ook (nieuwe) forummers tegengekomen. Marloes, Corine en Anita waren ook bij dit concert en van de ‘oude garde’ (sorry dames, maar dat zijn we inmiddels, hahaha) waren Jolanda en Bianca ook van de partij.

    We hebben echt een heerlijke avond gehad, zowel qua diner als qua muziek en zang en hebben enorm genoten. Het nummer van Jersey Boys heb ik online gezet Zo kan iedereen die er niet bij was toch een indruk krijgen van deze heerlijke avond.

    Na afloop hebben we René nog gesproken die uiteraard erg benieuwd was wat we ervan vonden.
    We vonden het leuk, intiem, gezellig en voor herhaling vatbaar!

    Het was zó prachtig, geniet allemaal nog maar even mee…

    A Gentlemen’s excuse Me van Fish


    Foto van Marloes
    Wat een leuke foto’s!
    Vooral ook die laatste, Bernd had een groot aandeel maar op beeld zie je hem nauwelijks.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.