Jaaroverzicht 2009

Home Forums JAAROVERZICHTEN Jaaroverzicht 2009

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #4591
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Het was me het jaartje wel. Buiten de vele artikelen in de bladen en de Tv-optredens heeft René in 2009 wederom een druk jaar achter de rug. Een overzicht:

    JANUARI 2009:

    Hoewel Les Mis nog niet afgesloten is verschijnen de eerste persfoto’s van de nieuwe musical Love Me Tender, waarin René vanaf November 2009 de hoofdrol van Chad zal gaan vertolken.

    FEBRUARI 2009:

    Op zondag 22 februari 2009 valt definitief het doek voor Les Misèrables. Tijdens de matinee (keetshow) huilen we van het lachen. Bij de laatste avondshow huilen we alsof JVJ echt dood gaat en het grootste deel van het publiek is 3 uur lang tranen aan het verbijten. Na het onvergetelijke slotlied (de complete cast samen met het publiek) is de hele zaal van slag. Het einde van een prachtmusical met een geweldige cast, waar we enorm van genoten hebben. Het laatste slotlied: http://www.youtube.com/watch?v=LX-F-p36jbU

    APRIL t/m JUNI 2009:

    Het best bewaarde geheim in musicalland: op 1 April speelt René zijn eerste voorstelling als de hilarische Farao in Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat (en is hij op het toneel weer herenigd met Freek Bartels). De kritieken zijn lovend en René speelt deze rol 3 maanden lang tijdens de afwezigheid van Paul Walthaus.

    MEI/JUNI 2009:

    René speelde 3 weken de rol van Frederik Waals in de dagelijkse RTL-4 soap Goede Tijden Slechte Tijden. En ineens was René bekend in heel Nederland…


    Op 8 Juni een heerlijke verrassing op het John Kraaijkamp Musical Awards Gala: Les Misèrables wint de ANWB Publieksprijs voor beste musical. De ex-Les Mis-cast reageert opgetogen. :yahoo:

    JULI 2009:

    Op 4 Juli 2009 overtreft René zijn eigen kunnen en is in extase: Hij legt op zijn racefiets de Marmotte af in minder dan 10 uur (174 km. fietsen over 4 bergen, de beloning is zilver). Zijn beste vriend Martin rijdt ook mee en zijn vriendin fiets een kortere route van deze zware tocht.


    René gaat in opdracht van Stage Entertainment naar Memphis, Tenessee, USA. Hij brengt o.a. een bezoek aan Graceland en de Sun Studios, de omgeving waar de legende Elvis Presley gewoond en gewerkt heeft.

    AUGUSTUS 2009:

    In Augustus vinden de opnames en TV-uitzendingen plaats van “Waar Is Elvis”, de zoektocht naar de beste Elvis kenner & kunner in Nederland. Qua kijkcijfers is het programma geen hit, de vele previews uit All Shook Up-Love Me Tender zijn echter een feestje om mee te maken.


    Op 6 Augustus 2009 wordt René (weer) geopereerd aan zijn enkel, de platen en schroeven moeten weer verwijderd worden die er 2 jaar geleden in geplaatst zijn. Op 28 Augustus staat René al weer op het toneel bij de laatste (live) TV-show van “Waar is Elvis?”.


    Op 30 Augustus zien we een preview van Love Me Tender op de Uitmarkt in Amsterdam. De nummers worden enthousiast ontvangen door de menigte en zijn  ook op TV te zien tijdens de musical sing-a-long

    SEPTEMBER/OKTOBER 2009:

    Op 10 September is de première van Urinetown, een M-Lab productie. René speelt de rol van Agent Knuppel in deze populaire en hilarische musical. Wegens groot succes wordt de speelduur verlengd en draait de voorstelling 2 weken langer dan gepland.

    NOVEMBER 2009:

    Op 22 November vind de langverwachte première plaats van All Shook Up-Love Me Tender, de musical waarin René de hoofdrol van de macho Chad speelt. De René van Kooten Fansite krijgt kaarten toebedeeld van Stage Entertainment en we maken tot onze grote vreugde de feestelijke première én de geweldige Afterparty mee.

    DECEMBER 2009:

    Op 8 december heeft René zijn eigen tegel mogen leggen in de Rotterdamse Walk of Fame aan de Schiedamsedijk in Rotterdam. René ligt tussen diverse andere beroemdheden zoals bv. Joan Collins en Joe Cocker.


    Met Sinterklaas én rond de Kerstdagen kregen we vrijkaarten van Stage Entertainment voor de musical All Shook Up-Love Me Tender toebedeeld om uit te delen aan de forummers van de site. De cast is inmiddels goed op elkaar ingespeeld, dus de voorstellingen zijn hilarisch leuk en hierdoor genoten we met elkaar nog een keer extra van de show.


    *We hopen in 2010 met elkaar weer net zo vaak van René op het toneel te mogen genieten en wensen iedereen vanavond een voorspoedige jaarwisseling en een heel fijn 2010 toe.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.