JUBILEUMSHOW Op Zoek Naar René 2022/2023

Home Forums SPECIALS ARCHIEF RENÉ JUBILEUMSHOW Op Zoek Naar René 2022/2023

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #4957
    Marijke
    Sleutelbeheerder


    René van Kooten, gevierd musicalartiest èn rockzanger, gaat samen met zijn publiek ‘Op zoek naar René’.

    “Echt zonde dat je in musicals zit, want met jouw mogelijkheden zou je ook zanger kunnen worden.” Deze beschouwing hoorde René eigenlijk net iets te vaak tijdens zijn 25-jarige carrière. En als je dan ook nog eens 50 wordt in hetzelfde jaar schreeuwt dit om een zoektocht, een queeste. Want wie is René eigenlijk? De musicalacteur? De rockzanger? Geschiedenisdocent? Of toch die brave huisvader?

    En dus gaat de gevierde artiest samen met een swingende liveband, een wisselende gastartiest en zijn publiek ‘Op zoek naar René’.

    Zelfspot, humor, bekende liedjes uit René zijn carrière en interactie met de zaal zijn de ingrediënten van een theatershow die eigenlijk met geen enkele andere te vergelijken is. Met als basis zijn unieke stem en podiumpersoonlijkheid zal hij zichzelf van al zijn kanten laten zien. Van musical tot rock en van breekbaar tot dikke party.

    René maakt een reis langs zijn eigen (muzikale) herinneringen en voegt uiteindelijk, samen met zijn publiek er een nieuwe, onvergetelijke, aan toe


    Zodra de (officiële) speeldata bekend zijn zullen deze hier geplaatst worden, het gaat om een reeks van maar liefst 30 shows. Voor nu staat deze jubileumshow al vermeld in diverse (online-)theatergidsen voor het seizoen 2022/2023, zoals bv. in Roosendaal, Purerend, Spijkenisse, Nieuwegein, Den Helder en Beverwijk.

    *De website van het nieuwe theaterproductiebedrijf van René van Kooten en Marc Schultheis vind je op: http://www.schultheisvankooten.nl

    #4964
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    De SPEELLIJST en de gastoptredens:  :yahoo:

    (LET OP: de genoemde gasten zijn ONDER VOORBEHOUD):

    Do 22 sep 2022 20:15 – Vajèn
    Zoetermeer – Stadstheater

    Vr 23 sep 2022 20:15 – Brigitte
    Zoetermeer – Stadstheater (Première)

    Do 29 sep 2022 20:15 – Carolina
    Purmerend – Theater De Purmaryn

    Za 01 okt 2022 20:15 – Lone
    Baarn – Theater De Speeldoos

    Vr 07 okt 2022 20:15
    Den Helder – Theater de Kampanje

    Za 15 okt 2022 20:15 – Lone
    Papendrecht – Theater De Willem

    Do 20 okt 2022 20:15 – Lone
    Veldhoven – Theater De Schalm

    Vr 21 okt 2022 20:15 – Lone
    Capelle a/d IJssel – Isala Theater

    Do 03 nov 2022 20:15 – Brigitte
    Spijkenisse – Theater De Stoep

    Vr 04 nov 2022 20:15 – Lone
    Dordrecht – Schouwburg Kunstmin

    Za 05 nov 2022 20:00 – Lone
    Veenendaal – Theater Lampegiet

    Vr 11 nov 2022 20:00 – Vajèn
    Rotterdam – Oude Luxor Theater

    Do 17 nov 2022 20:15 – Vajèn
    Uden – Theater Markant

    Vr 25 nov 2022 20:00 – Vajèn
    Gouda – De Goudse Schouwburg

    Do 01 dec 2022 20:00 – Lone
    Zutphen – Theater Hanzehof

    Vr 02 dec 2022 20:00 – Lone
    Roosendaal – De Kring

    Zo 04 dec 2022 20:00 – Brigitte
    Maastricht – Theater aan het Vrijthof

    Za 10 dec 2022 20:00 – Lone
    Assen – DNK

    Do 15 dec 2022 20:15 – Carolina
    Oosterhout – Theater De Bussel

    Za 17 dec 2022 20:15 – Maaike
    Veghel – Theater De Blauwe Kei

    Wo 21 dec 2022 20:15 – Carolina
    Waalwijk – Theater De Leest

    Do 22 dec 2022 20:15 – Carolina
    Beverwijk – Kennemer Theater

    Zo 25 dec 2022 15:00 – Lone
    Almelo – Theaterhotel Almelo

    Za 07 jan 2023 20:15
    Spijkenisse – Theater De Stoep

    Za 14 jan 2023 20:15
    Zutphen – Theater Hanzehof

    Do 19 jan 2023 20:15 Brigitte
    Nieuwegein – Stadstheater De Kom

    Zo 22 jan 2023 14:00
    Dordrecht – Schouwburg Kunstmin

    Ma 30 jan 2023 20:15 XXL met Lone, Brigitte, Carolina, Vajèn & Gaia
    Amsterdam – Theater De Meervaart

    Do 02 feb 2023 20:15
    Veghel – Theater De Blauwe Kei

    Vr 03 feb 2023 20:00 Brigitte
    Emmen – Atlas Theater

    Za 11 feb 2023 20:00 Lone
    Doetinchem – Amphion Cultuurbedrijf

    Zie ook: https://www.impactentertainment.nl/voorstelling/rene_van_kooten-2223/speellijst-iframe

    #4992
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Marc Schultheis (samen met René: Schultheis & van Kooten Live Entertainment) plaatste onderstaand bericht & foto’s op Facebook i.v.m. de voorbereidingen:

    Marc Schultheis is bij De Kom, theater en kunstencentrum · Nieuwegein
    Vandaag weer aan de slag met de voorbereidingen van Op Zoek naar René .
    Mis het niet, het wordt zo fijn !

    #4993
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    René heeft ook zelf een promo opgenomen voor zijn komende evenement, te zien via deze link:
    https://www.facebook.com/100053690322632/videos/797026618379092/

    En een promo voor Theater de Kampanje in Den Helder (maar uiteraard geldt de uitleg voor alle voorstellingen van Op Zoek Naar René):

     

    #4994
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Een leuk artikel over Op Zoek Naar René in Streekblad Zoetermeer:

    “IK VIER VIER MAANDEN MIJN VERJAARDAG IN HET THEATER”
    wo 7 sep, 18:20 Actueel  – Door Hélène Ouwerkerk

    Zoetermeer – René van Kooten wordt op 24 december 50 jaar en zit 25 jaar in het muziekvak. Een jaar vol mijlpalen. Dat moest gevierd worden. Wat begon met een idee voor een voorstelling in ‘zijn’ Stadstheater eindigde in de tournee door Nederland. “Eigenlijk ga ik vier maanden mijn verjaardag vieren”, lacht René.

    Met zijn eigen voorstelling ‘Op zoek naar René’ borduurt de Zoetermeerse zanger eigenlijk voort op zijn show ‘Een avond met René’ die hij in 2017 in het Stadstheater speelde. “Dat was toen een Zoetermeers avondje met verhalen over mezelf maar ook over Zoetermeer. ‘Op zoek naar René’ is een blauwdruk van mijn carrière. Uiteraard komen de musicals voorbij maar ook de TV optredens zoals de beste zangers. Het is muziek die mij geholpen heeft. We hebben een leuke lijst samengesteld. Daar kan ik wel 3,5 uur mee vullen dus er zullen nog wel wat pareltjes sneuvelen. Kill your darlings, je ontkomt er niet aan”, aldus René. We is regisseur Martin Hierck en muzikaal leider Bernd van den Bos met wie René de voorstelling maakt.

    Hoewel de avond om René draait doet de zanger het niet alleen. “Iedere avond heb ik een muzikale gast zoals Brigitte Heitzer, Lone van Rosendaal, Vajen van den Bosch en Carolina Dijkhuizen. Wat ik zo leuk vind, is dat geen avond hetzelfde zal zijn. Enerzijds door de gasten maar ook doordat we het publiek laten kiezen tussen een aantal nummers. Het wordt dus ook heel interactief”, zegt hij.
    Voor René zat de muziek er al vroeg in. “Ik kom niet uit een heel muzikaal gezin maar er werd wel muziek gedraaid. Mijn vader hield van Rock zoals Jesus Christ Superstar, ELO en Procul Harum. Mijn moeder hield van ABBA. Hoewel ik vroeger veel hield van de rock van mijn vader wordt ook ABBA verwerkt in de voorstelling. Al moet ik wel zeggen dat Jesus Christ Superstar ervoor heeft gezorgd dat ik wilde zingen.”
    René merkt dat veel mensen behoefte hebben om hem in een hokje te stoppen. “Dan zeggen ze. Wat jammer dat je in musicals speelt want je had ook zanger kunnen zijn. Goedbedoeld natuurlijk. Maar het heeft mij wel getriggerd om te laten zien wat ik allemaal doen”, zegt hij.
    Wat men kan verwachten is vooral een gevarieerd programma. “Natuurlijk ontbreken musicals niet. Les Miserables, Aïda maar er zitten ook stukken in met een persoonlijke touch. Zoals Halsoverkop op jou uit de musical All shook me up – Love me tender. Een nummer wat voor mij een persoonlijke betekenis heeft omdat ik mijn vrouw Tanya heb ontmoet toen zij op dit nummer danste bij Musicals in Ahoy en ik zelf een paar jaar later in deze musical speelde toen ik haar ten huwelijk vroeg. Ook heel persoonlijk is de vertaling van And so it goes. Een nummer van Billy Joël wat ik leerde kennen toen mijn hart voor het eerst was gebroken. Toen mijn jongste dochter Sophia in de couveuse lag neuriede ik dit nummer voor haar en daar werd ze rustig van. Nu gaat de tekst niet over haar maar Belinda Meuldijk heeft een prachtige hertaling van gemaakt”, vertelt René enthousiast. “Maar ook steviger rockwerk zoals ELO en nummers van Queen en U2 komen langs. Een heel gevarieerd repertoire.” Tussendoor praat René met zijn gast van de avond de show aan elkaar. “Maar het is niet te veel gepraat hoor”, haast hij zich te zeggen. “Het is vooral een show van humor en veel muziek.” Die humor komt al naar voren in de titel. “Dat is natuurlijk een knipoog naar de ‘Op zoek naar’ tv shows”, lacht hij.

    Stadstheater
    René van Kooten begint zijn tournee in het Stadstheater. “Dat is altijd heerlijk om in mijn thuis Zoetermeer te spelen”, zegt hij. Op donderdag 22 september is er een try out. Op zoek naar René gaat op vrijdag 23 september in première.
    Kaarten zijn te koop via http://www.stadstheater.nl.

    #4995
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    En nog wat aanvullende feitjes:

    – Op de première van Op Zoek Naar René op 23 sept. 2022 is (o.a.) Brigitte Heitzer de gast van René :yahoo: :heart:
    – Ook deze website heeft dit jaar een jubileum http://www.RenevanKooten.net is al 20 jaar (!) online :yahoo: :good:

    #4998
    MarloesJ
    Deelnemer

    Natuurlijk gaan we René’s feestje meevieren, en ook de “website” GEFELICITEERD! :yahoo:

    #5012
    Marijke
    Sleutelbeheerder


    VANDAAG de première van Op Zoek Naar René! :yahoo:  
    Ook langs deze weg TOI TOI TOI en Van Harte Gefeliciteerd met deze mijlpaal, René.
    Er is veel te vertellen over de afgelopen 25 jaar en dat zal vanavond (en in de 26 shows die hij met deze tour door NL maakt) allemaal aan ons voorbij komen.
    Op bijgaande foto vind je de hoogtepunten, maar er was nog veel meer…
    Zijn indrukwekkende CV is te bekijken via het tabblad CV (links bovenaan deze pagina)
    Het speelschema van Op Zoek Naar René vind je hier:
    https://www.impactentertainment.nl/voorstelling/rene_van_kooten-2223/speellijst-iframe
    Uiteraard volgt er een uitgebreid verslag van de première van vanavond, dus stay tuned. :mail:

    #5013
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    PREMIÈRE OP ZOEK NAAR RENE 23-09-2022

    Op 23 september was het zo ver: de première van Op Zoek Naar René. Een show die René samengesteld had om te vieren dat hij 25 jaar in het artiestenvak zit en om het feit dat hij op 24 december van dit jaar 50 jaar wordt. René kondigde dit zelf aan als: “Wij gaan op een muzikale reis door mijn 50-jarige leven en mijn 25 jarige theater/TV-carrière.” Het zou een programma worden met humor, zelfspot, veel muziek en vertellingen. En daar was niets van gelogen, we hebben enorm genoten.

    Vooraf uiteraard een toi uitgedeeld aan de jubilaris. Een frame maken met alles uit de afgelopen 25 jaar was nog flink proppen, het is onvoorstelbaar veel. Hij was er heel blij mee. Hij had net een interview met Shownieuws achter de rug en moest zich daarna verkleden en voorbereiden op de show van vanavond.


    Ik zal niet veel spoileren, want na deze première volgen er nog veel voorstellingen door het land (het is een reeks van 26 shows). Bij elke show is René in het gezelschap van een gast, op zijn première was dat (uiteraard) goede vriendin Brigitte Heitzer. De avond ervoor was Vajèn van den Bosch te gast geweest bij zijn Try Out. In de aankomende shows zijn er nog meer gasten die René zal verwelkomen: Lone van Roosendaal, Carolina Dijkhuizen en Maaike Widdershoven. De theaters krijgen 2 weken voorafgaand aan de show te horen wie er te gast zal zijn (maar de lezers op deze website kunnen dit een paar berichten terug bij de speeldata al lezen) :good:

    De aanvang van de show was hilarisch. In verband met de titel Op Zoek Naar René verscheen m.b.v. een projectiescherm Frits Sissing in beeld die op zoek ging naar dé persoon die René kon gaan spelen. Vervolgens kwamen er diverse vakgenoten in beeld met hilarische uitspraken, spottende opmerkingen en quasi goed bedoelde voorstellen. De sfeer zat er gelijk in, de zaal barstte diverse keren in lachen uit. Tegen het einde van de video – als de juiste René gevonden is – staan de 5 briljante musici inmiddels op het toneel met René als leadzanger en krijgen we “I got life” te horen uit Hair op de manier zoals René dat brengt, met heerlijke uithalen en een knallend einde.

    Een collage van de jubilaris, 25 jaar in het artiestenvak

    Na bijgekomen te zijn van dit muzikale geweld vervolgt René met een trip down Memory lane waarin de musicals en zijn levensbelevenissen stuk voor stuk de revue passeren. Met Brigitte vertolkte hij o.a. Falling Slowly uit One, de musical die ze gepitcht hadden bij M-Lab “maar niemand had interesse” riep Brigitte. Onbegrijpelijk, het is en blijft prachtig zoals die twee goede vrienden dat brengen voor een volle zaal. Brigitte zong solo nog een mooi lied op z’n Limburgs: “Hald mich ’s vas”. Uiteraard maakten de twee weer de nodige grapjes en plagerijen richting elkaar en toen… kwam aan bod dat Brigitte in 2023 Donna gaat spelen in Mamma Mia. In het geïmproviseerde stukje wat toen volgde ging Brigitte op haar knieën en deed René een aanzoek, of beter gezegd een verzoek. Uiteraard bevestigde hij de vraag en zal hij SAM gaan spelen in de nieuwe versie van MAMMA MIA. Onderstaande beelden laten zien hoe dat er aan toe ging… :yahoo:

    Samen namen ze ook nog op grappige wijze een handvol musicals door waarin René gespeeld had en Brigitte speelde zelfs even Kleine Eefje na uit Urinetown. Het was een heerlijke en vrolijke opsomming van de lange rij van 27 (!) musicals waarin René de afgelopen 20 jaar gespeeld had. Het was ook heerlijk om van hem The Pinball Wizzard van the Who te horen uit de Erasmus-musical Tommy, waarin hij voor de eerste keer het toneel op ging. Hij zong het – net als in 1998 – in het Nederlands, met de titel “Flipperduivel”.


    Tijdens de show hoefden de telefoons niet uit, verrassend, maar het geluid wel. Het publiek mocht namelijk een keuze maken uit 3 liedjes en het lied met de meeste stemmen zou voorgedragen worden. Er moest een code gescand worden die op het beeldscherm verscheen en zowaar werkte dat. René hoopte stiekem op het liedje waar de band niet zo veel zin in had en – hoe hilarisch – uiteraard kwamen daar de meeste stemmen op. René gniffelde en bedankte iedereen hartelijk.

    Er zou ook nog een quiz komen, we moesten wederom de code scannen, maar iedereen bleef hangen bij de liedjes-keuzevraag. Hilarisch, want René is alles behalve technisch. Nu hij het aan anderen overgelaten had werkte het alsnog niet. No problem, de vragen werden snel life beantwoord en we gingen lachend verder met de liedjeskeuze van René vanuit zijn 25-jarige carrière. Zowel klein en teder als hard rockend wond deze alleskunner de zaal volledig om zijn vinger, de zaal genoot van alles en beloonde het gebodene diverse keren met een enorm applaus. De 5-koppige band speelde ook fántástisch: Marco Braam (piano, we kennen hem nog van o.a. Sweeney), Ingmar Spaaij (multi-instrumentalist, we kennen hem van Shifting Daylight), Jules Padaloup (gitaar), Richard Veltman (drums) en Auke Haaksma (bas). Er werd ook nog akoestisch voorgedragen (“want ik hou zo van de banjo van Ingmar” aldus René). Zo leuk en afwisselend.


    Foto: ©Schultheis & van Kooten Live Entertainment

    Deze première was geweldig. De lichtshow erbij was ook heel professioneel en mooi uitgevoerd en de band speelde alsof ze deze nummers ook al 25 jaar speelden. René was ook in topvorm, de show liep als een geoliede trein, dus iedereen had een heerlijke avond waar met plezier op teruggekeken kan worden..

    De show is zeker de moeite waard om te gaan bekijken. Omdat ze door het hele land reizen is er vast wel een theater in de buurt te vinden waar ze spelen en het is écht een aanrader voor iedereen die René kan waarderen en live op zijn best wil horen en zien. Als er toestemming voor gegeven wordt zal ik nog een compilatie plaatsen. Voorlopig bij deze een mooi stukje uit de voorstelling:

    *VIDEO* (voor deze video moest ik eerst wachten op toestemming)

    Geniet maar mee en proef de heerlijke sfeer van deze mooie avond. :heart:

    #5019
    MarloesJ
    Deelnemer

    Het was een heerlijke avond vol herinneringen. Top show! :yahoo:   Bedankt voor je verslag Marijke

    #5025
    Marijke
    Sleutelbeheerder


    I.v.m. stemproblemen heeft René afgelopen vrijdag en zaterdag niet deel kunnen nemen aan de 2 avonden Musical Melodies die georganiseerd werden door MeerPeen Theater en ook Op zoek naar René in Spijkenisse (op 3 nov.) en in Dordrecht (op 4 nov.) zijn noodgedwongen afgelast.
    Voor Spijkenisse is 7 januari 2023 de nieuwe datum geworden (onder voorbehoud) en voor Dordrecht 22 januari 2023.

    René hoop zelf vanaf a.s.zaterdag weer op het toneel te staan.
    Veel beterschap gewenst!

     

    #5028
    Marijke
    Sleutelbeheerder


    EXTRA SHOW!

    Speciaal en exclusief voor de Meervaart in Amsterdam speelt René een XXL versie van zijn jubileumshow. Deze avond ontvangt hij maar liefst vier topvrouwen uit de Nederlandse theaterscene: Lone van Roosendaal, Brigitte Heitzer, Carolina Dijkhuizen en Vajèn van den Bosch.
    EDIT: Op een later moment is ook Gaia Aikman nog toegevoegd, dus we kunnen wel spreken van een XXXL uitvoering met 5 dames te gast… ;-)

    Samen met zijn gasten koos hij de mooiste duetten uit, uit de musicals waarin hij schitterde en zijn enorme lijst met favoriete pop- en rocknummers. One Night Only!
    Zie: https://www.meervaart.nl/theater/programma/details/2443

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.