Kerst met de Zandtovenaar 2013

Home Forums OVERIGE OPTREDENS van/met René Kerst met de Zandtovenaar 2013

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #4377
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Promofilmpje Zandtovenaar in Alkmaar:

    René over zijn deelname aan de Zandtovenaar:

    Een leuke “doe-pagina” over het evenement vind je hier:
    http://www.kerstmetdezandtovenaar.nl/#

    RKK Nieuws:

    René van Kooten in Kerst met de Zandtovenaar

    Hilversum (van onze redactie) 13 december 2013 – Op zondagavond 15 december 2013 vertelt Yvon Jaspers voor duizenden mensen op het Waagplein in Alkmaar in het televisie-evenement Kerst met de Zandtovenaar het kerstverhaal uit de Bijbel in Gewone Taal. Naast Kim-Lian van der Meij, Brownie Dutch, Aliyah Kolf en Bente Fokkens zal ook René van Kooten optreden. Hij speelde eerder dit jaar de figuur van Jezus in The Passion, de muzikale hervertelling van het Paasverhaal. Het evenement is zondagavond gratis te bezoeken.

    René van Kooten vindt het prachtig om nu ook in het kerstverhaal een rol te spelen. “Voor mij een vertrouwd verhaal, dat nog steeds zeggingskracht heeft. Ik zie de geboorte van Jezus als een symbool: op weg naar het licht. Ook letterlijk, want vanaf die tijd worden de dagen weer langer.”

    Zijn kerstgevoel is onlosmakelijk verbonden met zijn verjaardag, op 24 december. “Van kinds af aan was het voor mij dubbel feest, jarig onder de kerstboom.” De kerstdagen brengt hij dit jaar door in het Beatrixtheater in Utrecht waar hij op Eerste en Tweede Kerstdag in de musical Jersey Boys staat. “Dat is ook heel gezellig. Ik breng mijn kleedkamer een beetje in kerstsfeer en we hebben een kerstdinertje tussen de voorstellingen door.” De tijd die over is brengt hij het liefst door met zijn dierbaren. “Voor mij geen grote eetpartijen of luxe cadeaus. Mijn gevoel bij kerst is vooral het genieten van elkaar.”

    Samen met zandtovenaar Gert van der Vijver brengt Yvon Jaspers het verhaal van de geboorte van Jezus tot leven met indrukwekkende zandtekeningen. Jonge talenten als Aliyah Kolf en Bente Fokkens en gerenommeerde artiesten als Kim-Lian van der Meij en René van Kooten zingen bekende kerstliedjes die perfect passen in dit eeuwenoude verhaal.

    Kerst met de Zandtovenaar in Alkmaar is een vervolg op de eerste editie die in 2012 in Gouda werd gehouden. Het Zapp-evenement trok toen meer dan 800.000 kijkers. Het evenement wordt georganiseerd door de omroepen KRO en RKK, Zapp, Nederlands Bijbelgenootschap.

    Kerst met de Zandtovenaar, een muzikaal kerstspektakel voor de hele familie. Op zondag 15 december, van 19.00 tot 20.30 uur, op het Waagplein in Alkmaar. Kijk voor meer informatie op de site kerstmetdezandtovenaar.nl

    #4378
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Bericht van Corine:

    Zondagavond volop genoten van René’s optreden bij de zandtovenaar. De beelden, de prachtige muziek, het decor en de kou maakten het tot een sfeervol geheel.Het wordt vast een hele mooie uitzending!
    De link is een kort filmpje van René met “Stille nacht”
    In de close-up , want ik stond helemaal vooraan

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.