Koffieconcert René & Bri 25-11-2018 Lourdeskerk

Home Forums OVERIGE OPTREDENS van/met René Koffieconcert René & Bri 25-11-2018 Lourdeskerk

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #4409
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Op 25 november 2018 vond het koffieconcert plaats waar we al lang naar uitkeken: Brigitte Heitzer en René van Kooten presenteerden Lourdes aan Zee in de Lourdeskerk te Scheveningen. Het zag er even naar uit dat dit koffieconcert geen doorgang zou vinden – i.v.m. privé-omstandigheden – maar gelukkig kon er alsnog opgetreden worden.

    Ik wist niet waar de Lourdeskerk in Scheveningen was, maar de routeplanner loodste ons rechtstreeks naar het Circustheater. Huh…? Deze kerk bleek dus naast het CT te staan en hóe vaak ik uitzicht op deze kerk heb gehad vanaf de Artiestenuitgang… dat wil je niet weten. René heeft zó vaak en zó lang gespeeld in het CT en in de afgelopen 15 jaar hebben we daar ook de nodige avonturen meegemaakt (en o.a. de allerlaatste Aida in 2003 en de laatste Beauty and the Beast in 2007).
    Hilariteit 2.0 daar, very good memories ook.

    We betraden de kerk – voor ons best een ongebruikelijke locatie voor een koffieconcert – en al snel bleek dat er een grote tribune opgebouwd was en een podium. We hadden een plaatsje vooraan geboekt en werden aan tafeltjes geplaceerd waarop we onze koffie kwijt konden die je op kon drinken tijdens het concert.

    Brigitte vertelde dat hun koffieconcerten meestal gevuld zijn met vrolijke up-tempo liedjes en een gekke slag erin, maar voor deze ochtend hadden ze het concert een thema gegeven: familie, liefde, gezin en kinderen. De liedjes die ten gehore gebracht werden vielen dan ook allemaal in deze categorie en er was ook veel familie aanwezig om dit koffieconcert mee te maken.

    René en Brigitte zongen zowel mooie duetten als prachtige solo’s en ze werden begeleidt door pianist Michiel Ballhaus en Ingmar Spaaij (bandlid van Shifting Daylight).

    Het werd een bijzondere ochtend met veel mooie liedjes. Traantjes van het lachen én van emotie en bewondering voor deze twee geweldige artiesten die het zo mooi brachten. We hebben ook zó ontzettend gelachen met Don’t Dream It’s Over ( Hey now…”). René en Brigitte zijn samen dikke mik en ze waren hierbij weer heerlijk op dreef. En als alles dan niet zo perfect gaat is het lachen geblazen met dit komische duo. We smulden er van. Onderstaand de setlist van wat we te horen kregen:

    Falling Slowly – Once
    Wildflowers – Tom Petty
    I won’t Mind – Audra McDonald
    I don’t know how to love him – JCS
    ’t glipt me door de vingers – Mamma Mia (*video)
    Shallow – A Star is born
    Voorstellen Michiel & Ingmar
    Wise Up Aimee Mann
    This Year’s Love – David Gray
    Love Hurts – Nazareth
    Crowded House – Don’t Dream It’s Over (*video)
    Jij blijft bij mij – Evita
    This Love – Taylor Swift
    Vrij me – Wende
    Calm after the storm – Common Linnets
    And so it goes – Billy Joel
    Welkom – Stef Bos
    Rainbow Connection – Muppets
    Annie’s Song – John Denver
    Slotapplaus
    Toegift:
    Halsoverkop – All Shook Up (*video)
    Slotapplaus

    Ik zal een paar video-opname’s plaatsen om iedereen mee (of nogmaals) te laten genieten van het heerlijke duo Bri & René.
    Er volgen in deze reeks van Shows & Events nog drie koffieconcerten waar René bij betrokken is, maar dan samen met Vajèn van den Bosch:
    – Zondag 10 febr. 2019 – Nieuwe Luxor Theater – Rotterdam
    – Zondag 17 febr. 2019 – Stadsschouwburg & Philharmonie – Haarlem
    – Zondag 10 maart 2019 – Chassé Theater – Breda
    Genieten maar!

    ’t Glipt me door de vingers – Mamma Mia

    Don’t Dream It’s Over – Crowded House

    Halsoverkop – All Shook Up

    • Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 7 maanden geleden door Marijke.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.