Koffieconcert René & Carolina 25-10-2015

Home Forums OVERIGE OPTREDENS van/met René Koffieconcert René & Carolina 25-10-2015

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #4388
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Met elkaar naar het koffieconcert, wat gegeven werd door René van Kooten en Carolina Dijkhuizen. Zij zijn sowieso mijn all time favourites die ik ken uit 2002 als het koppel Radames en Aida, dus we togen blij naar het Chassé Theater in Breda om mee te gaan maken wat ze ons allemaal zouden laten zien (en vooral laten horen).

    De 1e rang was in de zaal ingedeeld met tafeltjes rondom de opgestelde piano en de 2 solisten, de 2de rang was verdeeld over de theaterstoelen van de bestaande zaal. Helaas bleken er enorm veel tafeltjes ‘gereserveerd’ te zijn (hoezo dan?). Voor ons was niets gereserveerd dus moesten wij over en langs diverse mensen kijken om het geheel mee te kunnen maken. Voor onze 1ste rang kaartjes was dit wel een kleine domper. Het mocht de pret maar een klein beetje drukken, want we hadden er zin in!
    René en Carolina kwamen onder applaus op en stelden ook de pianist voor. Op het programma stond Bernd van den Bos, maar het bleek tot onze verrassing Michiel Ballhaus te zijn. Onder het genot van koffie (mét iets lekkers erbij) hebben we genoten van wat ons voorgeschoteld werd.

    De liedjes werden aangekondigd met (soms hele lange) introducties waarbij Carolina en René elkaar steeds in de rede vielen of elkaar op een leuke manier probeerden te dissen, we hebben er smakelijk om gelachen. Zo vertelde René o.a. van zijn heftige muziekvoorkeur en lange haar in zijn tienerjaren en Carolina over haar gelijkenis met Donna Summer waar ze nogal eens op aangesproken werd. Ze waren van plan om niet alleen maar musicalliedjes ten gehore te brengen, maar dankzij de anekdotes bleek telkens weer dat het – soms tegen de verwachting in – tóch weer een musicalliedje was. We hebben ze allemaal met plezier aangehoord.

    René startte met I got Life (Hair) en zong o.a. ook het prachtige A Gentlemen’s excuse me (Fish), Ik heb je lief (Stef Bos, refererend aan zijn rol als Jezus in the Passion), Breng hem thuis (Les Mis) en Somebody To Love (Queen).
    Carolina vertolkte o.a. Upside Down en I wanna dance with somebody.
    We hebben ook erg genoten van de duetten. René en Carolina kennen elkaar van Aida (2002) en het kon dan ook niet anders dan dat ze hieruit iets zouden zingen. Het werden resp. Wreed en verwarrend bestaan en Ergens in de sterren.
    Toen Aida nog speelde in het Circustheater was Chaira Borderslee de vertolkster van Aida. Carolina speelde deze rol alleen op donderdag en Leona Philippo op zondag. Toen Leona vertrok voordat de productie stopte speelde Carolina en René 2 avonden per week samen en ik ben daar heel vaak van gaan genieten. Nu we ruim 13 jaar verder zijn krijg ik er nog steeds kippenvel van, de nummers zijn zo prachtig en met de hoofdrolspelers van toen weer live voor je neus was het echt weer enorm genieten. In de anekdotes die ze erbij vertelden bleek wel dat ze er zelf ook enorm veel goede maar ook nog heftige gevoelens bij hebben, aangezien de 9/11 aanslag in die periode plaatsvond en er diverse mensen uit de cast daar familieleden en/of vrienden hadden. We werden er een beetje stil van…

    René maakte nog even van de gelegenheid gebruik om te melden dat live muziek echt véél leuker is bij een musical dan een orkestband: “Ik vind orkestbanden jammer” en hij kreeg hiervoor een flink applaus, dus de zaal was het er duidelijk mee eens. Carolina benadrukte dat het erg fijn zou zijn als het publiek aan zou geven dat zij dit ook vinden. Wie weet wordt de orkestband bij musicals dan in de toekomst verbannen i.p.v. toegejuicht.

    Het plaatsen van complete nummers is niet toegestaan i.v.m. de rechten, vandaar een compilatie van dit heerlijke koffieconcert. Wie niet geweest is of dit nog een keer wil meemaken, dat kan! Op 9 november 2015 is er in Heerlen een herkansing tijdens een appeltaartmatinee wederom met René & Carolina.
    Een video-compilatie:

    Carolina was vandaag ‘verplicht’ vrij en haar understudy nam vandaag haar rol waar van Nicki Marron in the Bodyguard, maar René moest zich na het koffieconcert enorm haasten om op tijd in Almere te zijn voor Grease. Het koffieconcert was zelfs een uur eerder begonnen omdat het anders voor hem niet haalbaar was.

    Rond 12:00 uur was het koffieconcert na een toegift helaas voorbij. Bij de AU gingen diverse mensen nog een praatje maken met Carolina en op de foto, René kwam in racetempo zich excuserend voorbij gevlogen om zich vervolgens per auto te haasten naar Grease in Almere. Wij hebben na afloop nog maar een gezelligebak koffie genomen in de foyer en nog met elkaar nagepraat over dit fijne concert.

    We gaan ons nu opmaken voor het volgende happening :
    Het soloconcert van René in het DeLaMar. Gezien de leuke gastenlijst (o.a. Willemijn Verkaik, Bram Bol én zijn Jersey Boys-vrienden Tim, Dieter en Robbert) zal dit ook zeker een veelbelovende avond worden en we zijn heel blij dat René naast Grease nog de tijd kan vinden om zijn fans en ons te verwennen met concerten e.d.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.