Koffieconcert René & Vajèn 10-02-2019

Home Forums OVERIGE OPTREDENS van/met René Koffieconcert René & Vajèn 10-02-2019

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #4405
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    In de reeks koffieconcerten was het op 10-02-2019 de beurt aan René van Kooten en Vajèn van den Bosch om het toegestroomde publiek op de zondagmorgen 1,5 uur te vermaken tijdens het nuttigen van kopjes koffie.
    Bij aankomst in het Nieuwe Luxor was het al een drukte van belang. Vergeleken met voorgaande koffieconcerten was er een enorme toeloop van publiek wat de vraag opriep of dat allemaal wel zou gaan passen in de grote foyer van het Luxor. Dat bleek geen probleem. Er waren vele rijen met stoelen gesitueerd voor het kleine toneel en ook alle banken in de foyer werden bezet.
    Iets na half 11 verschenen de artiesten, samen met Michiel Ballhaus die op de piano voor de begeleiding zou gaan zorgen.

    Vajèn en René waren heerlijk aan elkaar gewaagd. “Opa” René – zoals hij zichzelf noemde – herinnerde Vajèn aan de adviezen die hij haar gegeven had tijdens hun samenwerking bij Grease. Hij gunde haar toen een jaartje rust zodat haar stem zich nog meer kon ontwikkelen en ze nog sterkere stembanden op kon bouwen, omdat ze al zó veel deed terwijl ze nog zo jong was. Er waren nog veel meer anekdotes uit die tijd maar ze kregen bij voorbaat al de slappe lach als ze terugdachten aan de tijd dat ze met de complete Grease-cast in huisjes logeerden in Vaals. “Wat happened in Vaals stays in Vaals” en daar moesten wij het als publiek maar mee doen…
    Vajèn is momenteel aan het repeteren in Duitsland en haar terugvlucht naar Nederland bleek niet geheel probleemloos, maar gelukkig was ze er vandaag toch bij.
    René opende daarom met “Leaving on an jetplane” van John Denver voor haar. De volgende songs kregen we ook te horen, tussendoor voorzien van de nodige grappen, anekdotes en plagerijtjes:

    Falling slowly (Glen Hansard) – Anything for you (On your feet) – Hoog, vloog je te hoog (Evita) – Laat maar (Theo Nijland) – Shallow (A star is born) – Don’t dream it’s over (Crowded House) – Astonishing (Little Women) – I can’t make you love me (Bonnie Raitt) – And so it goes (Billy Joel) – Heel alleen (Les Misèrables) en er werd afgesloten met You’re the one that I want (Grease).

    Vajèn gaat spelen in de nieuwe productie Kinky Boots, dus René wilde een liedje van Cindy Lauper voor haar zingen. Ondanks het feit dat dit nummer niet in de musical zit zong hij toch Cindy Lauper’s nummer True Colors.

    Aangezien René en Vajèn allebei de Nederlandse stemmen nagesynchroniseerd hebben voor de Disney-tekenfilm Vaiana zong Vajèn – nadat René nog even riep “Geen dank hoor!” – ook nog het prachtige “Ooit zal ik gaan”.

    Toen René opgezocht had welk nummer er op 1 had gestaan in het geboortejaar van Vajèn bleek dit My heart will go on uit Titanic te zijn. Hoe frappant is het feit dat René in seizoen 2020/2021 in deze musical gaat spelen, dus hij kon het niet nalaten om dit nummer te zingen. Zoals hij zelf zei ”Voor deze keer en waarschijnlijk hierna nooit meer”.

    René was aangenomen bij (de vorige versie van) Mamma Mia, maar is alsnog de rol niet gaan spelen. Vajèn had auditie gedaan voor de nieuwe versie die momenteel te zien is, maar ze was niet aangenomen. Om deze anekdote luister bij te zetten zong René ook vandaag weer het prachtige ’t Glipt me door de vingers.

    Het koffieconcert vloog voorbij en binnen no time waren de 1,5 uur helaas al om. René moest ’s middags én ’s avonds nog spelen in Evita in Alkmaar, dus het was een behoorlijk drukke dag voor hem. Na afloop wilden er heel veel fans van Vajèn met haar op de foto en daar was volop gelegenheid voor. Ook René moest er na afloop aan geloven en het massaal aangetreden publiek ging na afloop zeer voldaan naar huis.

    Op 10 maart geven René en Vajèn wederom een koffieconcert, deze keer zal dat plaats vinden in het Chassé theater in Breda. Dit concert is – helaas voor de fans – al uitverkocht.

    Een video-compilatie van het koffieconcert:

    En hier nog een fijne toegift voor deze website van het Koffieconcert:

    Shallow:

    My heart will go on:

    #4406
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Bericht van JOOSD:

    Afgelopen zondagochtend mocht ik ook 1 van de drie koffieconcerten van dit gelegenheidsduo bijwonen. En dat was heel fijn!

    Ik was, zo eerlijk moet ik wel zijn, vooraf niet zo’n fan van de stem van Vajèn. Ik ging vooral voor René. Ze heeft absoluut heel veel talent en heel veel bereik met haar stem, dat zeker. Maar ik vond het niet altijd even prettig in het gehoor liggen. Maar ik moet hier echt op terug komen. Ik was echt aangenaam verrast dit keer. De liedjes die ze had uitgekozen en de manier waarop ze ze bracht..ik vond het mooi! En ik vond ook de duetten van die twee heel mooi. Hun stemmen kleuren mooi bij elkaar. En ook overduidelijk dat ze chemie hebben, wat het geheel nog een extra fijn tintje gaf. Ze zongen samen weer onder andere het prachtige Shallow uit de film A star is born. En echt…als deze film ooit als een musical wordt uitgebracht, dan MOETEN René en Vajèn dat samen doen. Ze lijken op ze en ze zetten (nu al) de juiste sfeer neer!

    Dit was, voor zover ik weet, het laatste koffieconcert waar René aan mee mag doen. Zooooo jammer. Dit moet hij echt vaker doen!! Love It!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.