M-Lab in Concert 08-12-2015

Home Forums OVERIGE OPTREDENS van/met René M-Lab in Concert 08-12-2015

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #4389
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Bericht van KAREN:
    Wij waren getuige van (helaas) de aller- allerlaatste voorstelling in het M-Lab. Voordat het begon, werd Marijke even in het zonnetje gezet, als dank voor al het werk aan de site en de vele filmpjes en foto’s die wij dankzij haar altijd weer kunnen zien en luisteren!

    Ook werden we nog toegesproken door een medewerker van het M-Lab, zodat we even stil konden staan bij het memorabele moment van de laatste voorstelling. René was bij de allereerste productie daar, ‘Into the woods’ en nu mocht hij ook het allerlaatste optreden verzorgen.

    René was de laatste in een reeks onder de naam “M-Lab in Concert’, waar oa ook Tony Neef, Tommie Christiaan en Carolina Dijkhuizen optraden samen met 4 beginnende (musical-)artiesten.
    Deze keer waren Marie Körbl, Luuk Melisse, Jip Bartels en Renée de Gruijl ‘de kids’ (zoals René ze even noemde). Allemaal spelen ze op dit moment in ‘Grease’. Ze werden begeleid door Bernd van de Bos op de piano.

    In een intieme setting met vloerkleden, een schemerlamp en de hond van Bernd kwamen allerlei combinaties voorbij, René zong een aantal nummers solo, maar ook een duet met alle 4 de talenten. Zij zongen op hun beurt ook weer een solo en soms zongen ze iets met zn vijven.

    De volgende nummers kwamen voorbij (met dank aan Marijke voor het lijstje, want ik was er alweer een paar vergeten:
    01 Grease (is een woord)
    02 René: A Gentlemen’s ecxcuse me (Fish)
    03 René & Jip Bartels: What’s going on
    04 Marie Körbl: Een Hollandse hemel (Frank Boeijen)
    05 René: Breng hem thuis (Les misérables)
    06 Luuk Melisse: Can’t buy me love (Beatles)
    07 René & Renee de Gruijl: Falling Slowly (Once)
    08 Jip Bartels: Futile Devices
    09 René: Don’t dream It’s over
    10 René, Marie, Renée: Te ver gegaan (Aida)
    11 René: Annnie’s song (John Denver) en nummer van Damian Rice (?)
    12 René & Luuk: Baby it’s cold outside
    13 René & Marie: Seven seconds (Youssou Ndour)
    14 Renée de Gruijl: Mercy on me (Christina Aguilera)
    15 René, Marie, Luuk: Spanje als besluit/Holiday in Spain (Bløf &Counting Crows)
    16 allen – Reasons to run – fugitive songs (Tysen/Miller)
    17 René: High Hope (Glenn Hansard)

    Wat hebben die jonge mensen allemaal een fantastische stem! In de voorstelling kunnen ze natuurlijk lang niet altijd zo uitpakken, maar dat kon hier des te meer! Vooral Renée de Gruijl was met ‘Mercy on me’ echt waanzinnig. Ik had haar ook al in Rent’ gehoord en was toen ook al erg onder de indruk.
    Marie Körbl zong oa. ‘Een Hollandse hemel’ van Frank Boeijen en haar stem paste precies bij dit soort nummers.
    Jip Bartels begon met zijn solo ‘Futile Devices’, maar de muziek ging voor hem iets te langzaam. In plaats van toch door te gaan, vroeg hij netjes aan Bernd of hij het ietsje sneller wilde spelen en hij begon gewoon opnieuw. Dat klonk ook inderdaad veel beter en hij kreeg na afloop een compliment van René, dat hij dit zo professioneel had opgelost! Ook Luuk Melisse was erg goed in zijn solo van ‘Can’t buy me love’.

    Al met al was het een hele fijne avond, ondanks het donkere randje van de sluiting van het M-Lab. Ik ben zelf niet eens zo heel vaak geweest, had het pas later ontdekt, maar wat een fijn theater en wat een ontspannen sfeer! Eeuwig zonde dat er voor dit soort kweekvijvers geen subsidie meer is! Er is zoveel kunst en cultuur dat gesubsidieerd wordt, waarom wordt musical daar dan zo bij achtergesteld?

    Helaas, het M-Lab heeft nog een afscheidsfeestje voor artiesten en genodigden, dan gaat het echt dicht. Toch fijn om bij dit laatste optreden aanwezig te zijn geweest!

    #4646
    Marijke
    Sleutelbeheerder


    En hier is nog wat verwennerij, om toch IETS te laten zien en jullie
    mee te laten genieten van dit heerlijke intieme muzikale feestje:

    M-Lab – René van Kooten – High Hope

    M-Lab – René van Kooten – Annie´s Song/Greatest Bastard

    M-Lab – René van Kooten – A gentlemen’s excuse me
    (niet ingezoomd, sorry… zat zó te genieten :heart: )

    En met alle deelnemers:
    M-Lab – René Jip Marie Luuk en Renée – Grease (is een woord)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.