Medemblik, 15 juli 2023

Home Forums OVERIGE OPTREDENS van/met René Medemblik, 15 juli 2023

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #5177
    MarloesJ
    Deelnemer

    Zaterdag 15 juli vanaf 20:00 uur was er een uniek concert aan de Oosterhaven in Medemblik met René en gastsolisten Dana Koppes en Dirk Goede, en het Koninklijk Stedelijk Muziekkorps (KSM) uit Enkhuizen.

    Het orkest en de artiesten traden op vanaf een ponton in het water waar er de mogelijkheid was om met sloepen en schuiten voor en naast het ponton aan te meren. De harde wind zorgde soms voor lachwekkende taferelen (ponton dreef/dobberde er lustig op los).

    Het was droog, met, zoals ik eerder schreef, harde wind maar dat was op de kade, waar je vrij mocht gaan zitten (opstoelen, bankjes en tafels), geen probleem.

    Er werden vooraf kleine kaartjes uitgedeeld met daarop een QR code die je dan kon scannen om te zien wat het programma was van de avond.

    Het orkest bestond vooral uit diverse blazers, 2 gitaren en een drums en de dames en heren zagen er allemaal piekfijn uit in nette pakken en mooie jurken. De muziek klonk goed en het lijkt me voor een amateurorkest geweldig om met René te mogen spelen. Als hij niet zingt maar wel op het toneel staat laat hij blijken hoe leuk hij het vindt daar te mogen staan.

    We begonnen met 2 muzikale stukken van het orkest en daarna mocht René zijn eerste lied ten gehore brengen.  Het is ook heerlijk om te zien hoe enthousiast René is en hij dat probeert over te brengen. Dat hij de mensen adviseerd om mee te zingen ongeacht of het hard, vals of mooi is brengt een kleine lachsalvo te weeg maar werkte wel. De sfeer zat er gelijk al goed in en het publiek was enthousiast.

    René zong lekker veel solo en 2 duetten:

    Omarm me
    Bui Doi
    Viva la Vida
    Andre Hazes medley
    Prince medley
    Shallow met Nathalie Jones
    Livin’la Vida Loca
    Verwarrend bestaan  met Nathalie Jones
    Zing, vecht, huil, bid, lach,werk en bewonder

    Het was een gezellige avond, genoten van René en het orkest en de andere solisten!

    Toevallig zag ik vandaag een recensie  in het Noordhollands Dagblad van Peter Manshanden van 17 juli, leuke om te lezen en ook een  paar foto’s erbij.
    https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20230716_72552196

    #5178
    MarloesJ
    Deelnemer

    #5179
    MarloesJ
    Deelnemer

    #5180
    MarloesJ
    Deelnemer

    #5181
    MarloesJ
    Deelnemer

    #5182
    MarloesJ
    Deelnemer

    #5183
    MarloesJ
    Deelnemer

    #5234
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    *Bedankt voor je verslag, Marloes! :mail: :good:

     

     

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.