Musicals in Concert 2015

Home Forums OVERIGE OPTREDENS van/met René Musicals in Concert 2015

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #4390
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Ik heb genoten van MiC 2015, maar hier en daar wel wat kantttekeningen (in tegenstelling tot vorig jaar). Je mag misschien niet vergelijken, maar je doet het toch…

    Van de verhaallijn – die vooraf aangekondigd was – dat we spelers gingen volgen vanaf de auditie tot aan de première was weinig overgebleven. Anouk Maas riep in het begin “Oh, ik heb auditie!”en haastte zich daar naartoe. Stanley gaf de diverse kandidaten dansles, tikte veel kandidaten af en wees tot slot Pia aan, zij zou de rol krijgen. Gek genoeg gingen alle afgewezen kandidaten uit hun plaat van blijdschap. Ik zou stikjaloers zijn, haha. En de rest van het ‘van auditie tot première’ verhaal was blijkbaar geschrapt. Raar, want het werd vooraf met veel bombarie aangekondigd.

    Sorry voor de fans, maar Special Guest (hoezo dat?) Berget Lewis had wel heel veel toebedeeld gekregen, maar het kon mij niet bekoren. Het was eigenlijk steeds van alles too much. Ze kan fantastisch zingen maar eigenlijk is het van alles té veel. Af en toe omschakelen naar klein is in mijn oren veel mooier als continue alles eruit gooien. “Hálalela…” Ik heb het mooier gehoord. De Boyband B-Brave was ook geen toevoeging. Ze kregen 2 blokjes toebedeeld en waren erg enthousiast, maar ik bleef ze een vreemde eend in de bijt vinden en afsteken bij de rest. We wisten al dat er een flink blok Elisabeth zou komen en ik dacht dat het daarna afgelopen zou zijn, maar gelukkig was dit niet het geval. We hebben 2,5 uur (zonder pauze) genoten.

    Tot onze verrassing werd er ook een song uit Sweeney Todd vertolkt. Helaas niet door René (die mag vanaf mei 2016 hiermee knallen), maar door Freek en Simone. Uiteraard heb ik de video aangezet, dat nummer gaan we alvast vaak luisteren voordat we zelf van Sweeney gaan smullen in het Zonnehuis.

    Beauty & the Beast werd aangekondigd en Anouk speelde Belle en Freek Gaston. Wat miste ik René nu al – want ik heb zó genoten van zijn vertolking – maar… dat hadden ze hilarisch opgelost, dus we kwamen toch ruimschoots aan onze trekken: Nadat Freek ingezet had zwaaide de deuren open en kwam René zijn spierballen tonen en zijn stembanden aanzetten. Het werd een heerlijke interactie tussen de 2 mannen die Belle compleet vergaten. Aan het eind van het lied waren ze haar dus ook kwijt en Freek sprong olijk in de armen van sterke René om samen van het toneel te verdwijnen. De zaal kon het ook erg waarderen.


    We wisten al dat René een duet met Freek zou doen, maar het bleef gelukkig niet bij Moi uit Beauty. Samen zongen ze zó ongekend mooi Gethsemane uit JCS (wat helemaal geen duet is) en de zaal was erg onder de indruk. Na afloop kregen ze een ovationeel lang applaus en dat was dik verdiend. Wat hebben we hier enorm van genoten…#trots !

    Uiteraard vond ik het jammer dat René niet zoveel songs toebedeeld had gekregen, maar je kan niet alles hebben. Er deden dit jaar zo veel artiesten mee, iedereen had zijn of haar moment. Dik kippenvel bij Willemijn met haar Zwaartekracht in drie talen, heerlijke Simone die ook echt álles kan, Mariska met Let’s get this party started (wat enigszins tegenviel), swingende Stanley (iets anders als weer Mr. Bojangles zou ik leuk vinden), Freek met het mooie Proud of my boy en Chantal hilarisch tussendoor op het beeldscherm als zichzelf, een Amerikaanse verslaggeefster en een halve tokkie: “Die Van Kooten zich ook echt vanuit zijn kl… Ik ga echt kapot hier” Die heeft echt humor…

    René zong ook Grease is the Word en Elisabeth. Uiteraard waren we weer apetrots, vooral na JCS. Je hoort gewoon wat een bak ervaring er op die stem zit en (vooral voor ons) is het erg genieten dat hij ook dit jaar weer meedeed aan Musicals in Concert. De eerste avond hadden we fraaie zitplaatsen, de tweede avond staanplaatsen. Die gaan we dus niet meer vooraf aanschaffen, ook dit jaar bleek weer dat je voor de helft ook daar kan staan en uitverkocht is het toch niet… We hebben met 17.000 anderen tegelijk 2 heerlijke avonden met elkaar meegemaakt (en kregen de volgende dag nog een toetje in Breda bij From Broadway to Breda). René had het dus druk dit weekend, maar wij ook. Tsja, we moeten toch met verslagen en video aankomen van zijn optredens… (wat een mooi excuus is dat om fijn te gaan genieten).

    Volgend jaar weer Musicals in Concert? I hope so. Hoop ook dat ze dan ‘iets’ meer naar de wensen van het publiek luisteren, want ondanks het genieten denk ik toch met weemoed terug aan de versie van 2014.

    René met “Grease” op 14-11-2015:

    René met “Elisabeth, doe open liefste” op 14-11-2015:


1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.