Première MAMMA MIA! 10-09-2023

Home Forums MUSICALS MAMMA MIA 2023-2024 Première MAMMA MIA! 10-09-2023

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #5202
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Op 10 september 2023 ging MAMMA MIA! De musical in première.
    Helaas (voor ons) waren er zoveel BN-ers aanmeldingen om de première bij te wonen dat wij als ‘pers’ niet mochten komen. We ontvingen gelukkig wel tickets voor de pre-première die een dag eerder plaatsvond (zaterdagavond 9 sept.). Dat was fijn, maar aangezien wij het hele speelseizoen volop reclame maken voor Mamma Mia i.p.v. eenmalig – zoals de andere websites – vonden we het toch geen leuke keuze dat uitgerekend wij niet welkom waren bij de première. De tois hebben we dus ook maar na afloop afgegeven bij het DeLaMar, zodat deze wel op de premièredag uitgereikt zouden worden.

    Foto ©MusicalJournaal
    De cast bleek er op zaterdagavond al helemaal klaar voor, de voorstelling verliep vlekkeloos, de draaischijf werkte perfect en er waren nergens obstakels of minpuntjes te bespeuren. De cast was ontzettend goed aan het presteren en ze waren echt helemaal klaar voor de première.
    Helaas was er na afloop geen perscall, waardoor we helaas weer afhankelijk zijn van andere websites voor de foto’s op het toneel, na afloop van de voorstelling. Een blik in het programmaboek was ook nog niet mogelijk, deze werden op de première uitgedeeld en waren daarna pas verkrijgbaar voor het overige publiek.

    Foto ©MusicalJournaal
    Achteraf zijn hierdoor nog wat zaken in te vullen m.b.v. de info uit het programmaboek, zoals de rolverdeling, de rol van de alternates, de understudies etc. Veel ensembleleden zullen – indien nodig – in kunnen springen in een andere rol. Wij denken vaak dat de rol van een ensemble-lid of understudy nogal eens onderschat wordt, want ga er maar aan staan: invallen voor een totaal andere rol en plaats op het toneel dan je ‘gewend’ bent. En soms zelfs last minute. Hulde dus voor deze groep mensen die het doorgaans vlekkeloos oplossen!
    De indeling van de rollen, de alternates en de understudies zijn volgt:

    Brigitte Heitzer – Donna Saenredam
    Soraya Gerrits – Sophie Saenredam
    René van Kooten – Sam Machielse
    Carolina Dijkhuizen – Tania

    Samir Hassan – Sky
    Wieneke Remmers – Rosie + alternate Donna
    Dennis Willekens – Harry Kien
    Barry Beijer – Phil Oostman

    Sander van Voorst tot Voorst – Pater Alexandrios + ensemble + alternate Harry + 1e understudy Sam
    Melise de Winter – ensemble + alternate Rosie + Assistent Resident Director
    Arjen Kimenai – Ensemble + 2e us Pater Alexandrios
    Liesanne van Dongen – ensemble + 2e us Rosie + Dance captain

    Eliane Kwee – Elvi
    Belle van der Pijl – Lisa
    Marvin Sikkema – Pepper
    Thom Koolen – Eddie

    Gina Bentvelsen – Ensemble + 1e us Elvi + 2e us Sophie + 2e us Lisa
    Rosanne Rebergen – Ensemble + 1e us Tania + 2e us Donna
    Judith van der Wijst – Ensemble + 1e us Sophie
    Isabel Diaferia – Ensemble + 2e us Elvi + 2e us Tania

    Lenny Tosserams – Ensemble
    Michael Konings – Ensemble + 1e us Phil + 2e us Sam
    Iwan Oorburg – Ensemble + 1e us Pepper + 2e us Sky
    Philip Krom – Ensemble + 1e us Sky + 1e us Pater Alexandrios

    Menno Dekker – Ensemble + 2e us Eddie + 2e us Harry + 2e us Phil
    Stijn Linders – Ensemble + 2e us Pepper
    Ruben Santens – Swing + 1e us Eddie + Vocal Captain
    Remi de Smet – Swing

    Zoë Rijk – Swing + 1e us Lisa + Assistent Dance Captain
    Léanne van Alebeek – Swing
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Inmiddels is er ook een heerlijke EPK/commercial te zien op internet en TV. Bij het zien van deze beelden krijg je toch zin om de show live mee te gaan maken…?!

    Het publiek reageerde laaiend enthousiast op de première, de cast was uitermate tevreden over hun prestaties en de kranten stonden bol van de 5 sterren recensies. De musical is in het begin ‘even wennen’ als de lange muzikale intro voorbij is en Sophie alleen moet openen (met haar vriendinnen). Maar zodra het eerste overbekende ABBA-liedje geklonken heeft zit de sfeer er helemaal in en is het volop genieten van het spel, de muziek en de humor die erin zit.

    Foto ©MusicalJournaal
    Al met al is deze musical (die nu voor de 4e keer terug is in Nederland, maar nu opnieuw geënsceneerd en vertaald) bij voorbaat al een succes te noemen. We hopen voor iedereen dat de zalen goed gevuld zullen zijn door iedereen die een heerlijke theateravond wil meemaken en die heel blij zullen worden van de ABBA-sound, die iedereen welbekend en mooi gezongen mee zal maken. Der hoofdrollen zingen ook solo’s en duetten en ze zijn stuk voor stuk prachtig en/of vrolijk. Meezingen is geen optie (meer), maar dat zal zeker geen storende factor zijn. Iedereen komt vrolijk en voldaan naar buiten, mede door de lange overheerlijke afsluiter aan het einde van de show.
    (Voor de spectaculaire beelden daarvan, zie de topic over de 1e Try Out).

    #5253
    MarloesJ
    Deelnemer

    Omdat ik op 10 september jarig was kreeg ik een première kaartje kado van mijn dochter. Bij binnenkomst lagen er allemaal programmaboekjes op een tafel. Ik vroeg netjes aan de medewerkster achter de tafel of ik er 1 kon kopen en wat het kostte. “Bent u genodigde?” vroeg ze, ik zei:”nee, ik heb mijn kaartje zelf betaald” B-) .  “Ach, nou ja, vooruit, neem maar mee” zei ze en duwde me een boekje in mijn handen.  We hadden een plekje achteraan op het balkon, beetje ver vanaf het podium, maar ach het was de première en dat maakt het toch anders.  We keken even op van de veranderde teksten maar dat wende heel snel.

    Het was genieten met grote G! Leuk decor (we konden van deze hoogte ook zien wat achter de draaischijf gebeurde, haha)  Zang, dans en muziek, alles even leuk, swingend, gezellig, goed en pakkend.

    Omdat we stiekum nog even bleven hangen op het balkon kon ik daar vandaan nog wat foto’s meeschieten na afloop.

    Veel van de festiviteiten met BNérs (genodigden) kregen we niet mee want we werden strikt apart gehouden. Jammerrr

    Maar tip: ga Mamma Mia zien, het is een groot feest, je gaat blij naar buiten!

    #5254
    MarloesJ
    Deelnemer

    bloemen na première

    #5255
    MarloesJ
    Deelnemer

    #5256
    MarloesJ
    Deelnemer

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.