Brigitte en René “Doen het samen” theatershow

Home Forums OVERIGE OPTREDENS van/met René Brigitte en René “Doen het samen” theatershow

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #4649
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Brigitte Heitzer en René van Kooten samen in intieme setting

    Door Colette Boegman
    14-10-2020 in CULTUUR (De Telegraaf)

    Het constante gevoel van onzekerheid probeert Brigitte Heitzer te negeren. „Niemand weet waar we aan toe zijn en dat slurpt energie.” Juist daarom is de musicalactrice extra dankbaar voor de voorstelling Brigitte Heitzer en René van Kooten doen het samen. „We zitten allemaal in hetzelfde schuitje.”


    Brigitte Heitzer en René van Kooten: „We gaan niet wachten op dingen die niet door kunnen gaan.”
    Ⓒ Foto Roy Beusker

    Heitzer heeft als geen ander de impact van corona ervaren. Naast dat alle Goodbye Norma-voorstellingen, waarin de actrice Marilyn Monroe speelt, werden afgelast, had zij ook zorgen om haar familie die in het zuiden van het land woont. „Hoewel het virus daar nu nog minimaal lijkt, werden Noorbeek en omgeving tijdens de eerste golf hard getroffen.”

    „Onze pastoor, met wie ik ook goed bevriend was, is aan het virus overleden. Dat heb ik allemaal moeten volgen vanuit Den Haag, waar ik nu woon met mijn gezin. Ik heb mijn ouders ook maanden niet kunnen bezoeken.”

    Knuffel
    Net voordat kinderen in mei weer naar school mochten, is Heitzer na goed overleg toch richting het zuiden afgereisd. „Ik dacht: nu hebben we allemaal al weken binnen gezeten en is het veiliger om te gaan. Ik heb goed afstand gehouden, maar ik kon mijn kinderen een knuffel van opa en oma niet ontzeggen. Ik heb zo gehuild toen we elkaar weer zagen. Alle spanning en zorgen kwamen eruit.”

    En juist omdat veel meer mensen die zorgen en onzekerheid ervaren, besloten Heitzer en René van Kooten samen het theater in te gaan. „René en ik zijn al jaren bevriend en we vonden allebei: we gaan niet wachten op dingen die niet door kunnen gaan, we maken gewoon iets wat in alle omstandigheden mogelijk is.”

    Klein groepje

    „We staan ook maar met vier man op het podium. Bernd van den Bos is onze pianist en Ingmar Spaaij speelt onder andere gitaar en harmonium. Met zo’n klein groepje vrienden, want dat zijn we, voelt het zo intiem. Het publiek mag vooraf verzoekjes indienen en hun verhaal vertellen zodat wij hier tijdens de show op in kunnen gaan. Ik heb me nog nooit zo dichtbij het publiek gevoeld.”

    Toch is de voorstelling allesbehalve zwaar. „Huil niet om mij Argentina uit de musical Evita is ons coronalied Jank niet, ’t is maar quarantina geworden. Een lied met een voor iedereen herkenbare tekst waardoor het ook wel weer heel grappig is. Daarnaast brengen René en ik van alles uit ons repertoire en zingen we musical tot kleinkunst en springen we dus iedere keer in op de actualiteit. We delen de verhalen.”

    Persconferenties
    De actualiteit die Heitzer, hoe positief ze ook is, wel zorgen baart. „Persconferenties over aangescherpte maatregelen kijk ik niet eens meer, omdat ik er zo verdrietig van word. Iedere keer als er slecht nieuws komt, sta ik mezelf toe me er twee minuten druk om te maken. Daarna leg ik het naast me neer, als een soort overlevingsmechanisme. Dat ik mijn ouders nu weer niet kan bezoeken doet natuurlijk wel pijn.”

    „Misschien geniet ik daarom ook wel extra van deze voorstelling”, besluit Heitzer. „Ik kan mijn gevoel, frustratie, maar ook liefde en hoop kwijt in de nummers. Muziek is en blijft een verbindende factor, en dat is juist wat we nu zo nodig hebben.”

    Speeldata t/m 28 januari, info via theater.nl

    #4650
    MarloesJ
    Deelnemer

    Het is een ontzettend fijne voorstelling. Goeie muzikanten (Bernd en Ingmar), lieve, leuke, ontroerende liedjes, fijne stemmen van René en Brigitte.  Een avond met een lach en een traan, mooie anekdotes en grapjes.

    Een heerlijk avondje uit wat ook goed geregeld was in het theater in Zwolle tijdens Corona.

    Ik zou zeggen, zodra het weer mogelijk is: “GAAN!!”  :yahoo:

    #4707
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    ‘Testen voor Toegang’ maakt enkele theaterbezoekjes weer mogelijk en… René van Kooten en Brigitte “doen” één van deze testvoorstellingen!
    Dus: Koop je ticket, kom negatief uit de covid-test en ga weer heerlijk genieten van “Brigitte en René doen het samen” op woensdag 21 april om 19:30 uur in Theater de Flint in Amersfoort.
    -> Vanaf donderdag 8 april 17.00 uur zijn de kaarten in de verkoop
    Voor meer INFO (en vragen hierover) zie: https://flint.nl/testen-voor-toegang/

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.