Marijke

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 211)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: SONGTEKSTEN The Bridges of Madison County #4147
    Marijke
    Sleutelbeheerder


    Foto: © Noor van Gestel

    04. Wat voor een vreemde man is dat

    Francesca:
    Wat voor een vreemde man is dat
    Eén van een andere soort
    Een andere stijl, een ander kaliber
    Wat voor een vreemd gesprek was dat?
    Eén als je hier niet hoort
    Uit andere tijd, een ander oord
    Waar vind hij zijn oorsprong?
    welke tijd en plaats, welk sprookjesboek?
    En zelf is hij nu ook op zoek
    zo eerlijk, zo sterk

    Robert:
    Alstublieft
    Francesca:
    Zijn die voor mij?
    Robert:
    Ja, als dank voor het brengen
    Francesca:
    Maar deze bloemen zijn giftig!
    O nee, is een grapje!!
    Het is een grapje, ik weet niet waarom ik dat zei… hahaha

    Francesca:
    Wat voor een vreemde man is dat
    Hoe hij zijn handen houdt
    Zo prachtig, gemak’lijk in controle
    Onberekenbaar
    Zo jong, zo wijs, zo oud
    Kijk hem aan
    Zo vertrouwd
    Iets zo willen
    Iets zo weten
    Als een wonder
    Iets zo heilig
    Nieuw geboren
    Nu nog zonder naam…

    In reactie op: SONGTEKSTEN The Bridges of Madison County #4146
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    03. Tijdelijk de weg kwijt

    Robert:
    Ik ben al weken weg uit Washington
    Voor ‘t eerst een plek langs de rivier
    Dan route 2 vanuit Spokane
    Die ouwe truck liep als een lier
    Ik reed op Kalispell en North Dakota
    Door Minnesota in één keer
    Ik reed rondom Lake Superior
    Maar na Des Moines
    zag ik geen borden meer
    Daardoor ben je ‘t spoor bijster
    Een nieuwe realiteit
    Daar kom je in terecht
    Onwerk’lijk, levensecht
    Je bent tijdelijk de weg kwijt

    Francesca:
    Oh, rechts! Sorry, sorry, hier rechts…

    Robert:
    Je kijkt alleen maar door je lenzen
    Altijd een camera teveel
    Neem nou die waterval in Cameroon
    Je kijkt, maar neemt er niet aan deel
    Je moet het voelen met je vingers
    totdat het water je verkoelt
    Door het te voelen krijgt het waarde
    Althans, zo lijkt het bedoeld
    Je rijdt de hele tijd cirkels
    De clou is waar dit toe leidt
    Je voelt je wat onthecht
    Maar is dat goed of slecht?
    Nog steeds tijdelijk de weg kwijt

    Francesca:
    Hier is het:
    De Roseman Brug

    Robert:
    Je vindt de sleutel echt
    pas na zo’n kort gevecht
    Je bent soms eerst een tijd de weg kwijt…

    In reactie op: SONGTEKSTEN The Bridges of Madison County #4145
    Marijke
    Sleutelbeheerder


    Foto: © Noor van Gestel

    02. Voor je het door hebt

    Dick:
    Fran, weet wat je doet,
    want ja, misschien gaat er iets fout
    Ik weet: natuurlijk gaat het goed
    En Buum en Buuf heb ik verteld:
    Jij bent alleen

    Francesca:
    Hebben jullie ruzie?

    Dick:
    Ach Fran, maak je niet druk
    Het vee staat buiten, da’s vertrouwd
    De trailer staat achter de truck
    Als er iets is:
    De buurman belt of komt hierheen

    Michael:
    Hey, ik wil dat shirt
    Francesca:
    Dat is van Carolyn

    Dick:
    Als je toch mee wil is er plek
    Het is wel krap, maar ja, het mag
    Het stierkalf, ik en dan de kids,
    die tent neemt ruimte in beslag
    Nee, het is vol, we moeten gaan
    Het wordt een gloeiend hete dag
    Maar wij zijn thuis
    voor je het door hebt
    Thuis
    voordat je mij maar even mist
    Ach, drie dagen, dat is niks
    Ik gaf de beesten al wat Bix
    Dan ben je vrij,
    ‘t is zo voorbij
    Dan zijn we thuis

    Francesca:
    Wat heb je tegen Carolyn gezegd?
    Dick:
    Ik heb helemaal niks tegen Carolyn gezegd
    Francesca:
    Ze is gewoon nerveus
    Dick:
    Maar ze heeft de plaatselijke én de regionale
    wedstrijd gewonnen met dat stierkalf.
    Waarom is ze dan nog nerveus?
    Francesca:
    Omdat zij ook de Nationale wil winnen!
    Oh, ga nu maar!
    Dick:
    Ik kan vast niet slapen als jij niet naast me ligt
    Francesca:
    Het is maar voor een paar dagen…

    Michael:
    Pa, de sleutel graag
    Ik rij vandaag
    “Pas als je 18 bent”,
    Dat zei je vorig jaar
    En dat ben ik nú
    Kom op, je hebt het me beloofd
    En ik rijdt beter dan mijn pa
    Maar ik weet wel,
    ik zit niet weer vast in het midden,
    nee, niet weer vast ik het mídden!

    Carolyn:
    Ja, dat doe je wel!

    Dick:
    Ik heb geen tijd voor dit gelul
    Ik heb de truck al buiten staan
    Als wij te laat zijn op die markt
    dan staan we ergens achteraan
    En ik zie het in jouw blik:
    jij kunt niet wachten tot we gaan
    Maar wij zijn thuis
    Michael:
    Ohooo, ik ben er klaar mee
    Dick:
    Thuis voor je het door hebt
    Thuis
    En dit is écht de laatste keer
    Ik heb het stierkalf en de kids
    Zij wint de prijs, ik maakt de blits
    Wij gaan nu snel,
    maar in een tel
    zijn wij weer thuis

    Dick:
    Carolyn, Kom!
    Carolyn!!
    Carolyn:
    Ik ga niet mee!
    Dick:
    Dan gaan we wel zonder jou
    Michael:
    Dat kun je niet maken, pa
    Stevie is haar stierkalf
    Dick:
    Dat kan me niks schelen, ik schrijf hem in
    onder mijn eigen naam en zeg wel dat ze
    ziek is. Geen geintjes nu, kom, hop!
    Francesca:
    Mi amor…
    Carolyn:
    Waarom is papa toch zo’n hork?!
    Francesca:
    Ja, je bent nu boos op je vader,
    maar jij werkt al zo lang met Stevie
    Ga daarheen en hij wordt stierkalf van het jaar
    Carolyn:
    Waarom klink jij nu net als hij?
    Waarom zeg jij precies wat hij zegt?
    Je vervloekt de boerderij
    Francesca:
    Carolyn, jij kunt hier veel van leren
    Carolyn:
    Had hem gehouden in Italië. Dan was
    ik Italiaanse. En jij was gelukkig.
    En ik zou geen boer hoeven trouwen
    Francesca:
    Jij hoeft geen boer te trouwen, het is
    1965! Als jij wilt kun je gaan studeren in
    Italië en logeren bij tante Chiara
    en vind jij een man daar
    Carolyn:
    Niemand vraagt me wat ik wil
    Carolyn:
    Logeren bij tante Chiara?
    Papa noemt haar altijd een slet
    Francesca:
    Hey!
    Carolyn:
    Ti amo, mama.
    Oké, ik kom al
    Dick:
    Jij redt je hier wel, toch?

    Francesca:
    Ik lees mijn boek nu eindelijk uit
    of ik verzin een nieuw recept
    Ik ga de moestuin nog eens in
    voordat de hele boel verlept
    Maar hoe dan ook, ik kan niets doen
    voordat jij het huis verlaten hebt
    Maar jij bent thuis
    voor ik het door heb

    Dick:
    Goed dan, tot donderdag.
    Kom!

    Francesca:
    Jij bent thuis
    voor ik mijn man maar even mis

    Dick:
    We bellen onderweg nog wel even.
    Nou, gaan we. Hup!

    Francesca:
    Jij bent thuis voor ik het door heb

    In reactie op: SONGTEKSTEN The Bridges of Madison County #4144
    Marijke
    Sleutelbeheerder


    Foto: © Noor van Gestel

    01. Proloog – Een man, een vrouw, een thuis

    Francesca:
    Kijk een schip vertrekt uit Napoli
    ‘s morgens vroeg op weg naar ’t westen
    Een nerveuze bruid deelt daar het bed
    met haar G.I. uit de States
    Ruim een week alleen maar oceaan
    Enkel brullend kolkend water
    Dan de haven van New York in
    Dan naar Pennsylvania Station
    En de trein trekt als een ploegmes
    diepe voren in het veld van Amerika
    Dit is Albany
    Dit is Buffalo
    Dit is Cleveland
    Dit is South Bend
    Dit is Chicago
    Dit is Osceola Station
    Dan per pickup truck naar Winterset in Iowa
    De grond ligt braak
    Zo´n 100 hectare wordt door hen getemd
    En schep voor schep,
    ja, één voor één
    zo klauwt het door de kleigrond heen
    En stap voor stap
    en steen voor steen
    zo bouwen zij het huis
    En dag na dag
    En jaar na jaar
    van knul tot man
    van blaar naar blaar
    Twee mensen groeien naar elkaar
    Van zon tot maan kan veel ontstaan
    Een man, een vrouw, een thuis
    Een vrouw van 21 bouwt
    haar leven op, het raakt vertrouwd
    Met spijker, hamer, steen en hout
    zo bouwen zij het huis
    De lucht is vreemd,
    de wind is zuur
    Toch went zij aan de temperatuur
    Een groter huis,
    een nieuwe schuur
    Zij plant en plant
    Dit wordt haar land
    Een man, een vrouw, een thuis
    Met een zoon en een dochter
    En een kloof van duizend mijl
    ´t is het meisje dat daar danst
    Haar ogen openspert
    Het vuur dat daar ontvlamt
    in de vrouw die hier volwassen werd

    Ensemble:
    Aaah…
    Aaah…

    Francesca:
    Je teelt wat bloem,
    Je krijgt een blos
    Je laat een oud verlangen los
    Je melkt de koe, je voert de os
    Zo bouw je aan het huis
    Een nieuwe naam, een nieuwe taal
    Wat vreemd was went en wordt normaal
    Het dorpsfeest 1x per kwartaal
    Al 18 jaar harmonieus
    Al 18 jaar blij met de keus
    Een man, een vrouw, een thuis

    In reactie op: HAIR (2005) #4027
    Marijke
    Sleutelbeheerder
     

    In overeenstemming met René hebben we (weer) een forummeeting gehouden op 09-07-2005. We zouden met elkaar in Eindhoven gaan bowlen, gezamenlijk van een lunch genieten en daarna naar de voorstelling van Hair gaan. Het werd een zeer geslaagde dag.

    Castleden Earnestine, Danielle en Charl hadden toegezegd dat ze mee gingen naar het bowlingcentrum, maar toen de dag aangebroken was haakten ze stuk voor stuk af… Bummer voor René en voor ons uiteraard. René verscheen gelukkig wel en we hebben enorm gelachen in het bowlingcentrum. Zo fanatiek als hij is versloeg hij ons – tegen onze zin in – met de puntentelling. Tijdens de lunch werden de prijzen en de poedelprijs uitgereikt en konden we René de eerste prijs om zijn nek hangen. Na de lunch zijn we allemaal naar het theater vertrokken om Hair te gaan zien.
    Het leek erop dat de cast nog baldadiger was dan voorheen, af en toe leek het alsof we naar de keetshow aan het kijken waren. De voorstelling was erg leuk, het bowlen dikke pret en het eten met elkaar aan één hele lange tafel een feestje om mee te maken.

    Hieronder enkele beelden van de voorstelling…

    In reactie op: HAIR (2005) #4024
    Marijke
    Sleutelbeheerder

    Interviews (& fragmenten) met René van Kooten uit 2005 m.b.t. Hair

     

    In reactie op: HAIR (2005) #4023
    Marijke
    Sleutelbeheerder
     

    HAIR PREMIERE
    26 januari 2005, Stadsschouwburg – Nijmegen

    Het was – eindelijk – zover, we gingen naar de HAIR-première! De kaarten waren loei-duur, maar we wilden hier toch wel heel graag bij zijn. De dresscode was Hippie, dus we hadden ons flink uitgedost. Het voelde wel wat ongemakkelijk… Met een groep bekenden van het forum reden we naar Nijmegen en kwamen we aan bij de rode loper (of beter gezegd: de rood verlichtte trap). Het gebouw was roze verlicht en allemaal neonlicht er omheen, bovenaan stond een hippies-bus en een kleine groep mensen die nog wat VIPs wilden spotten. We zijn snel naar binnen gegaan, want het was zó koud…

    Zoals afgesproken belden we René, zodat we de Toi konden overhandigen (een Toi-boek met bijdrages van heel veel mensen). Hij stond al op het toneel zei hij, maar kwam evengoed toch even naar de AU. Snel daar het boek gegeven, ff snel doorgebladerd, kadootjes snel uitgepakt. Glunderende René riep “Onwijs bedankt!!” en we maakten nog snel een foto met hem in onze dwaze outfits. Hij zou het op een later tijdstip echt bekijken.

    Er stond binnen een heel leuk reclamestandje met in enorme letters HAIR erop, dit bleek voor een Hair-extensions-reclame te zijn (één van de sponsors). Het leek ons leuk om voor die stand een foto te maken, dus ff gevraagd aan de meneer van de stand (Is dat uw eigen haar? Jazeker… not) René stond mega-leuk op die poster en we vielen letterlijk op dat stuk! *KADENG! :wacko: De kraam ineens in 2-en, het bord achterover op de grond, de man flipte en wij kregen de slappe lach. Met z’n allen de kraam gerepareerd en alsnog op de foto. De man kon ons wel schieten…

    Martin Verheesen was er met Carla. Ik hoopte op héél Buckshot, maar alleen Martin was er. Die mannen zijn echt niet into-musicals. Martin wist nog te vertellen dat morgen om 12.00 uur de nieuwe Buckshot-coverband-site in de lucht gaat. Voortaan heet de coverband Push Play.

    We hadden hele slechte plaatsen toebedeeld gekregen en zaten in de nok. Het decor was erg simpel, een bouwwerk van steigerpalen met wat plateaus ertussen. Hierop, hieronder, hiertussen en hiervoor werd hevig gedanst en gezongen en erachter was een groot videoscherm, maar wij konden de beelden nauwelijks zien. Het decor veranderde gaandeweg ook niet.
    Berger (spreek uit Burger) kwam op en begon wat te brabbelen, vooral over zichzelf. “Hamburger, Cheeseburger, Fwikendellll Special!” Oh, we waren al begonnen :scratch: wat een vaag begin. René kwam vanuit de zaal op en het ene na het andere nummer werd opgevoerd. Achter elkaar door, want deze musical is doorgecomponeerd. (Wat een *tuut *-plaatsen hadden we zeg, van alles wat zich op de linkerkant van het toneel afspeelde zagen we niets, het balkon hing er overheen). Van sommige nummers wist ik niet eens dat ze in Hair verpakt zaten, ik herkende er behoorlijk veel. Vlak voor de pauze werd het indrukwekkende nummer “Where do I go” gezongen door René. De overige cast stond overal rondom hem op het toneel in lange gewaden en toen… doofde het licht en liet iedereen zijn kleding vallen. De complete cast stond dus naakt op het podium, op één na… ;-)

    Om het te volgen viel de Engelse taal me alles mee, de tekst werd niet afgeraffeld en er werd goed gearticuleerd. Het ging Chaira & René ook heel goed af. René zag er lekker uit in z’n pittig strakke shirt met z’n opblaasarmen, lange haren, broek met wijde pijpen en z’n Allstars.
    Deze musical is echt niet te vergelijken met alles wat we gezien hebben, ik denk dat het voor mensen onder de (noem eens wat, 30?) niet zo heel aantrekkelijk is, maar misschien heb ik het mis (ik hoop het voor de cast). Chaira danste heel goed en René kwam er mooi mee weg, af en toe wat stapjes maar geen uitspattingen. Dit is voor mij echter geen musical om vaak naartoe te gaan. Om de voorstelling niet te verstoren werd er gevraagd geen beeld en/of geluidsopnames te maken. Iemand van onze groep had dat “niet gehoord’, dus we hebben wel wat beelden… :yahoo:

    Fragmenten Hair, première-trap en foyer

    En toen… pauze. We kwamen in onze “hippe” outfit de vader van René en zijn zussen tegen. We wensten dat we iets anders aangetrokken hadden… Papa Cees was weer apetrots op z’n zoon en terecht, René speelde (weer) geweldig.

    Na de pauze zagen we dat op rij 9 de buitenste 2 stoelen nog vrij waren. Zo konden we van de 2e akte wel alles zien, want onze dure geboekte plaatsen waren echt heel slecht. René ging in de 2e akte het leger in en voor we het wisten ging hij al dood! O jee… Rare gewoonte van die man, (bijna) in elke musical haalt hij het einde niet… Na een geweldig Let The Sunshine In was het afgelopen en volgde de toegift en ontving de cast een bos zonnebloemen. Iedereen was volop aan het filmen, foto’s maken, meezingen en enthousiast en de cast gooide de bloemen naar de enthousiaste menigte.

    De zaal liep leeg en we gingen naar het lopend buffet. Er lagen vreemde hapjes en culinaire hoogstandjes op ons bord toen de volledige cast nog op het toneel bleek te staan voor de perscall, dus snel ons bord neergezet en terug naar de zaal. We hebben snel ingevoegd op het podium.

    Na de perscall en ons bord leeg eten gingen we klaar staan bij de trap, Martin Verheesen wist namelijk welke trap het moest zijn (er waren er daar zó veel). Er waren al veel mensen vertrokken, maar gelukkig stonden er nog heel wat fans, want het was een armoedige bedoening. Iedereen applaudisseerde, boven aan de trap kregen ze een glas champagne aangereikt en daarna kwamen ze naar beneden. Er speelde geen muziek, het was een raar moment: René & Chaira liepen voorop, niemand volgde, dus riep René de rest op om ook naar beneden te komen en hoofdrolspeler Tom Plotkin was nergens te bekennen. René was in een – voor ons – wel héél bekend shirt en toffe spijkerbroek. Hij deed een stapje opzij, omdat het vrouwke achter hem (Earnestine) zo klein was. Zo kon zij in het midden gaan staan. En ze had me toch een paar GROTE uuuhhh ogen… René kon zijn ogen er niet van af houden en wij lagen dubbel van het lachen.

    Na het verplichte poseren gingen ze de grote zaal in om met elkaar na te praten, wat te eten en te drinken en te luisteren naar de hippie-band die daar speelde. (Tom Plotkin kwam pas veel later samen met een vrouw de trap af, joint in z’n hand “Peace Man” en zag er wel heel erg relaxed uit met zijn (te) grote pupillen. Wát een figuur… hij miste ook de trap bij z’n eigen première. Chaira liep samen met haar vriend Pim de zaal in. Hij is kunstenaar en wát een type is dat, met z’n selfmade wegwerkersjas inclusief kauwgomplak op z’n rug als premièrekleding… Bij de ingang van de grote zaal stonden waterpijpen en iedereen wilde daar toch wel eens ervaring mee op doen, dus het was daar nogal een drukte. Tom zal er geen behoefte meer aan gehad hebben, die was al knetterstoned toen hij in de foyer verscheen. Tsja…

    René zat er helemaal doorheen, volgens mij was hij het liefst gevlucht. Hij kwam nog even naar z’n vader voor een big family-hug van een minuut of 3 en wij voelden ons daar allemaal teveel op dat moment… Het was heel ontroerend. Hij was echt bek-af.
    Toen we vertrokken hebben we nog even rondgekeken in en om de hippiebus die daar geparkeerd stond met de kreet DON’T WORRY BE HIPPY erop. En toen snel de auto in en naar huis, want het was echt freezing koud.

    Ik wil wel vaker naar een première! Hoewel Hair niet echt “mijn ding” is hebben we René goed kunnen supporten en hadden we een TOP-avond met elkaar.

    In reactie op: HAMELEN (2003-2004) #4013
    Marijke
    Sleutelbeheerder
     

    De LAATSTE Hamelen

    Daar zaten we dan, bij de (voor ons) laatste Hamelen. Koen van Dijk kwam het toneel op, pakte de microfoon en deelde mee dat er nog 2 bussen vol onderweg waren, er waren namelijk enorme files in het land. De voorstelling zou daarom iets later zou beginnen. We zaten op rij 23 maar waren getipt dat de buitenste stoelen van vak A en C niet in de verkoop waren – dus hopla – ruim 20 rijen naar voren en lekker genieten vanaf rij 2.

    Danny Rook zat in de zaal naast Jimmy Hutchinson, Albert Verlinde was er en ook de vader van René. Iedereen zat al klaar en de vlaggetjes kwamen tevoorschijn (van D.E.-koffie, de sponsor) Het ging beginnen.

    De stemmen waren ff wat minder vandaag. De hele cast klonk erg verkouden. Het zingen ging wel prima. We vonden René weer cuty as ever en Gruizel ging weer zo tekeer. Wat hebben we gelachen. Brigitte was erg hardhandig en baldadig. Vlak voor “Lidwientje Walg” zegt René: “Ik beloof…” en uit de zaal riep iemand: Ja, dat zeggen ze allemaal (of iets van die strekking). Brigitte stikte er bijna in en kon alleen nog maar proberen verder te spelen maar toen René weer aan de beurt was keek hij naar Brigitte en had het ook niet meer. Iedereen in een deuk…

    Ambtenaar Ogterop/Erik Breij was erg baldadig vandaag. Toen hij aan het ‘bellen’ was in de schelp riep hij: “Wie? Elbertse? Nee, die is er nu niet. Jaja, ik doe de groeten aan Elbertse!” (Ondertussen lag Jan Elbertse tussen de coulissen dubbel). Aan het einde zei Erik: “Ik ga je hangen, mijn ruistegoed is op! Tuut”
    Achterin de zaal (ene Albert V., heel herkenbaar:) HAHA HAHA HAHA

    Zo waren er nog meer kleine dingetjes, het was een leuke voorstelling. Het was voor de cast nog niet echt de op 1 na laatste voorstelling, dus de grappen komen nog (volgens Ellis en volgens de traditie). Op een gegeven moment pakt Brigit Michel bij zijn baard en dat ging zo hardhandig dat hij half op de grond viel, zij bijna over hem heen rolde en toch maar blijven trekken aan die baard. We hebben ontzettend gelachen erom.

    In de pauze hebben we aan Albert gevraagd wanneer de beloofde Hamelen DVD uitkomt. 27 December dus, na de Kerst en de Sint. Hij was het wel met ons eens dat dat minder slim was. Maar met Kerstmis komt Hamelen op TV en de DVD mocht daarna pas te koop zijn.

    We hebben nog met Danny gesproken die eigenlijk nog graag met kinderen naar Hamelen had willen gaan, maar hij was in de veronderstelling dat vanavond de laatste was. We hebben hem getipt om naar Drachten te gaan en hij zou er achteraan gaan… Ook nog even met Jimmy Hutchinson gepraat, die zo’n leuk stukje ingesproken had voor René z’n fandag. Hij had zelf de beelden nooit gezien, dus we kregen z’n adres en gaan de DVD opsturen. Wát een aardige man. In de pauze werd er omgeroepen dat iedereen binnen 5 minuten in de zaal moest zitten, anders mochten de Hamelen-kinderen niet meespelen tot het eind (omdat we later begonnen waren). Dat wilde niemand, snel allemaal gaan zitten dus en volop genieten van de 2e akte.

    Aan het einde van de voorstelling gingen velen tegen het toneel aan staan, wild zwaaiend met de Hamelen/D.E.- vlaggetjes. René was ook druk aan het zwaaien richting zijn “fans” dus iedereen was – extra – blij.

    We zijn nog langs de AU gegaan en iedereen die naar buiten kwam werd daar met applaus onthaald. De Hamelen-kinderen hadden allemaal een kadootje onder de arm en een roos gekregen. Hier en daar een huilend kindje, echt de laatste voor hen en het was ook erg laat geworden. Dat viel niet mee voor ze…

    Martin werd met een spandoek onthaald. Dag lieverd(s) stond erop. Hij was op de fiets en na uitgebreid zijn fans gedag gezegd te hebben sprong Silvia achterop en verdwenen ze al fietsend afgeladen met spullen en bloemen de hal uit. De cast kwam één voor één naar buiten en daar kwam René. Foto hier, foto daar, uitgebreid praatje maken, handtekening… Sommigen moesten al haasten voor de trein en vertrokken.
    We hebben het met René over Lamoraal (Egmond) gehad, want gisteren hadden ze gerepeteerd. “We zingen ons de tandjes daar” zei René. Dat belooft veel en leuk te worden dus. We hebben het ook nog over de chatsessie gehad. Hij heeft nl. beloofd live te komen chatten op de website, dus we gaan een datum prikken.
    Nog wat foto’s gemaakt (ook van de honden/kattenmand die hij meegenomen had). Dat bleek de mand van Aukje, die laat René steeds met al haar spullen sjouwen en hij doet het nog ook. Kadootje aan René gegeven: een DVD met de meesterlijke titel SKIPPY (zijn voormalige bijnaam). “Hoe kom je dáár nou aan?!” Kaartje eraan: bedankt voor alle voorstellingen, we hebben genoten, tot HAIR. Ik vroeg of zijn DVD speler (gekregen bij zijn fandag) het nog deed. Jawel, hij kocht zich blauw aan de DVD’s dus is er nog steeds heel blij mee. Ook met de hartslagmeter, hij had er zelfs al nieuwe batterijen in moeten doen, haha. Daarna vertrok René naar de afterparty op een andere locatie en wij gingen richting huis. Bertram Bierenbroodspot was een vrolijke en grappige rol. De musical zat ook propvol aanstekelijke liedjes, maar onze favoriet was echt “Lidwientje Walg” (met René & Chantal).

    Video Lidwientje Walg:

    Ook deze musical is weer op een leuke manier afgesloten. Op naar HAIR!

    In reactie op: HAMELEN (2003-2004) #4012
    Marijke
    Sleutelbeheerder
     

    Het uitgebreide slotapplaus van “Kunt U mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer?”
    (eerste cast) én de hectiek bij een ‘artiestenuitgang’ (foyer)

    In reactie op: HAMELEN (2003-2004) #4011
    Marijke
    Sleutelbeheerder
     

    Hamelen 29-04-2004

    We beleefden vanavond de première van Suus als Madelein en Sylvia als Hilletje.
    Ze speelden het allebei zo leuk. Sylvia kan in de grot niet zo goed gillen als Suus, maar ze speelde alles heel enthousiast. Ze had maar 1 doorloop gehad, dus reuze knap! Suus raakte bij de AU niet uitgepraat over haar première als Prinses Madelein. Ze had er zelf ook van genoten. Ze vergat 1 zin te zingen… het is haar vergeven.

    René hebben we regelmatig betrapt op een slappe lach hier en daar (met Chantal, met Danny etc.) en de bruiloftskus duurde vandaag wel érg lang (Story-alarm). :whistle:

    We hebben enorm gelachen om Michel, wat is die geknipt voor de rol met z’n rare acteerstemmetje en soepele lijf. Hij gaf zich helemaal vandaag. Wenzela was ook weer geweldig, we hebben van haar performance genoten.

    En dan: de AU
    Om een lang verhaal kort te maken: Veel mensen waren verbolgen over het feit dat Ellis niet genomineerd was voor een Musical Award. En terecht. Een groep fans nam het initiatief om haar alsnog – zelf – te belonen voor haar prestaties,
    Als we eerder het Luxor verlieten tijdens het slotapplaus mochten we Ellis in haar Wenzela jurk even spreken om de Award te overhandigen. Voor één keer hadden we dat er uiteraard wel voor over. Dus bij aanvang van het slotapplaus rennend het Luxor uit, haastig naar het halletje in de AU dus en daar uithijgend wachten op een bankje op Ellis/Wenzela. Binnen no time stond ze er. In de jurk, zo prachtig van dichtbij. Er was een ‘juryrapport’ opgesteld dat Ellis voor ‘moest’ lezen. Was een klein probleem zonder haar bril, maar ze deed het. Ze was enorm blij met de Award “Hij is nog mooi ook…!”
    We besloten de kaart voor de cast bij de AU aan Job te geven (die wordt nl. nooit echt ‘verwend’ bij de AU, dus dat mocht wel eens). Ze waren blij verrast dat ze gefeliciteerd werden met hun Musical Awards nominatie. Danny wist het zelf niet eens, was stomverbaasd… Chantal zei: “er zijn er zo veel genomineerd en we winnen hem toch niet” We hebben acuut met elkaar besloten om vaantjes mee te nemen en te geven op het MAG, want “Een vaantje is OOK leuk” (een Hamelen-quote)…

    Loeki wist niet wat ze meemaakte dat we haar gingen feliciteren en ze de kaart kreeg. ”Wat leuk zeg! Ik kan t niet goed lezen zonder bril, dat doe ik straks”. Het bleek dat ze de achterkant van de kaart stond te bekijken…
    “Ik ga hem boven mijn bed hangen, echt waar”
    Danny & Chantal poseerden van links naar rechts en weer terug. Danny zei er steeds bij: Nog 1 voor de Story… andere kant op: voor de Panorama… Voor de Weekend… Voor de Allerhande (van Albert Heijn)… Toen we riepen: Danny, doe eens lollig. Begon hij spontaan te zingen: “Lik eens ff lekker aan m’n looooooooooollie”;-)

    Last-but-not-least kwam René naar buiten. Aan alle kanten op de foto, overal een praatje, heel druk en gezellig. Hij mopperde “WAAR was je bij het slotapplaus?!?” *Oeps*
    René, ga je al vertellen wat je na Hamelen gaat doen?
    “Ik mag ’t pas in Oktober zeggen…”
    Zeg dan maar wat anders leuks in de camera tegen de forummers?
    “Ik heb een computer gekocht… COM-PU-TER gekocht…!” haha, en dat gezicht erbij. René gaat dus ook online, waarschijnlijk mét hulp… We gaan het zien.

    Video van Wenzela/Ellis in kostuum en de hectische AU:

    Hamelen was weer heerlijk. :good:

    In reactie op: HAMELEN (2003-2004) #4009
    Marijke
    Sleutelbeheerder
     

    Voor wie René nog niet gezien heeft in
    “Kunt U mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer?”
    (of dit nog eens wil zien): de volledige versie staat op youtube.

    Hamelen speelde in seizoen 2003/2004
    (V&V Entertainment, van Albert Verlinde & Roel Vente)
    Op deze opname staat de 1ste cast.

    Later in het seizoen speelden er anderen de hoofdrol, maar o.a. René bleef.

    In reactie op: KISS of the Spider Woman (2015-2016) #3995
    Marijke
    Sleutelbeheerder
     

    AFSCHEID van Kiss of the Spider Woman 20-11-2016

    Dolblij waren we met de reprise van Kiss, waar we in 2015 al zo van genoten hadden. Dus ook in 2016 zijn we nogal eens gaan genieten van de musical met een sterke cast, een heel goed ensemble, prachtige muziek en zang, live orkest, mooie choreo, een minimaal doch multifunctioneel decor, de fijne ambiance én het gratis parkeren. Kortom: een opeenstapeling van feiten die deze musical tot een waar pareltje konden maken en dat gebeurde dan ook elke voorstelling opnieuw.

    *Voor aanvang van deze laatste show heeft iedereen backstage – op initiatief van choreografe Chiara en Thomas – nog meegewerkt aan de Mannequin-Challenge! Het is dé hype op dit moment, vooral bij musicalgezelschappen (iedereen blijft “frozen” staan terwijl de videocamera langsloopt). Hieronder is het resultaat te zien:

    De cast knalde van het toneel bij deze laatste voorstelling, ze gaven echt álles voor een goede show en qua bloed hadden we ook geen klagen. Het leek er op of de pot nog even leeg moest, want de gevangenen zagen er vandaag nog gehavender uit als voorheen.

    Alex voor de laatste keer als Molina met zijn prachtige zang, zijn heerlijke homo-trekjes, zijn zalige inleving in de rol en zijn ontroerende momenten
    René als Valentin, ongekend goed als de Marxist die ons overtuigde van zijn gelijk met zijn mooie pure zang en acteertalent. Je voelde zin pijn gewoon mee, zo levensecht gespeeld. En het prachtige a capella Marta gaan we nooit meer vergeten
    Marjolein als de onbetwiste koningin der Spinnenvrouwen. Met haar ogen bespeelde ze de zaal, met haar gebaren trok ze iedereen mee in haar web en met haar stem sleurde ze iedereen mee richting haar fatale kus
    Mike als de gevangenisdirecteur, die uitstekend acteerde (maar waar we bij de zang wat moeite mee hadden). Ongekend gemeen, hard, meedogenloos aanwezig
    Michiel als de lieve Gabriël die we omarmden, en als de gevangene-met-de-blote-billen waarvan we allemaal hoopten dat zijn ‘ontsnapping’ zou lukken
    Thomas als de vermoorde gevangene die de kus van de Spinnenvrouw ontvangt en als Aurelio, de verontwaardigde homofiele collega van Molina in het warenhuis
    Bastiaan als de intens valse gevangenisbewaarder Esteban en als krachtige aanvulling van het ensemble
    Sven, tot slot, die als vervanger van Roy de zang, de dans en de rol van deze gemene gevangenisbewaarder schijnbaar moeiteloos overnam

    Stuk voor stuk hele sterke castleden, We hebben ook aan regisseur Koen van Dijk veel te danken nadat hij met het idee kwam om deze productie op te voeren in het Zonnehuis met deze cast. Zijn inleidingen waren heerlijk enthousiast en gedreven, heel fijn om deze als bonus mee te mogen maken.

    Deze laatste show was een hele pittige, hierna was het ook écht voorbij en we gaan het missen. Bij de cast waren er bij deze laatste vooral bij de heftige scènes wat natte oogjes te zien, in de zaal konden we het ook moeilijk droog houden. De pauze werd verlengd i.v.m. “een technische storing” maar de 2de akte werd daarna hervat als nooit tevoren. Bastiaan (ensemble) kreeg nl. totaal onverwacht heel moeilijk nieuws te verwerken waardoor deze laatste emotioneel voor iedereen nog zwaarder werd dan vooraf gedacht. De (extra lange) pauze was echt even nodig om alle verdrietige gevoelens op een rij te zetten. De hechte groep heeft – ook backstage – veel aan elkaar gehad..

    Veel emotie, veel respect voor iedereen van ons en ook veel lof voor iedereen die deze productie tot iets prachtigs maakten. Wie dit niet gezien heeft mag oprecht spijt hebben.

    Na afloop mengde de complete cast en crew met het publiek en kon iedereen nog even napraten over deze bijzondere dag. Toen ik bij René stond werd er gevraagd of hij nog trek had en kwam zijn bord gevangeniseten voorbij. Hij wilde dat koude prakje liever nooit meer zien… B-)

    We hadden backstage nog wat lekkers laten bezorgen in het thema van de musical en als klein bedankje. Jolanda had heerlijke Spinnenweb-koeken gemaakt (hulde!) en er waren Kisses en Spinnen(-drop) voor de cast. Waarschijnlijk is het nu allemaal op…

    Het allerlaatste slotapplaus (incl. de Alex/René-kiss)…

    Wat het Zonnehuis betreft staat er weer iets nieuws op stapel voor het volgende seizoen. We kunnen niet wachten op meer info van o.a. Koen van Dijk, want het kan bijna niet missen dat hij voor de derde keer (na Kiss en Sweeney) weer met iets moois zal komen. Voor nu is er alleen even het nagenieten en de stilte…

    In reactie op: KISS of the Spider Woman (2015-2016) #3994
    Marijke
    Sleutelbeheerder
     

    REPRISE 2016 Kiss of the Spider Woman


    I.v.m. de reprise van Kiss of the Spider Woman werd er op 31-10-2016 een succesvolle feestelijke voorstelling getoond i.p.v. (nogmaals) een première. Ik had niet verwacht dat er enkele wijzigingen zouden plaatsvinden in deze toch al prachtige voorstelling, maar na afloop moesten we onderkennen dat er toch échte verbetering te zien waren. Roy Kullick (nu spelend in The Bodyguard) werd succesvol vervangen door Sven Nigel Blom. Deze – voor ons – nieuwkomer in ‘musicalland’ liet o.a. in zijn solo tijdens “Achter die Muur (1)’ en met zijn getoonde danscapaciteiten zien dat hij heel goed in de rol past. Gezien de korte repetitieperiode voor iedereen i.v.m. de herneming van deze musical een extra pluim dus voor de cast én voor Sven, aangezien zij dit alles in zeer korte tijd voor elkaar moesten krijgen.

    Er zijn nog steeds mensen die dit pareltje niet gezien hebben (GAAN!), maar zij doen er goed aan om deze speelperiode van slechts 3 weken te benutten en te gaan kijken. Nu of nooit, ze krijgen er zeker geen spijt van.

    Voor de mensen die het nog niet gezien hebben zal ik niet te ver ingaan op de wijzigingen, maar de mannen van het ensemble hebben bv. nu nog feestelijkere kleding aan tijdens “Geef me Liefde’. In de slotscène heeft Alex nieuwe schoenen gekregen én een nieuwe (en veel mooiere) hoed ;) Er zijn in de slotscènes ook kleine aanpassingen gemaakt, zodat de afloop van dit verhaal iets duidelijker naar voren komt. Regisseur Koen van Dijk heeft de vragen en opmerkingen van het publiek uit 2015 duidelijk ter harte genomen. Het is bewonderenswaardig hoe hij dit alsnog heeft kunnen verwerken in dit toch al complete plaatje.

    Het publiek reageerde – ook in 2016 – wederom razend enthousiast en beloonde iedereen dan ook met een lange staande ovatie. Er waren diverse BN-ers uitgenodigd om te komen kijken én er bleek een hele rij Sweeney-cast mee te genieten in de zaal. Na afloop was er ook nog een perscall waarna iedereen zich in de zaal en de foyer bij familie en vrienden voegde om onder het genot van een hapje en een drankje na te genieten van deze prachtige musical.

    Hieronder de SLOTFASE (incl. de Alex/René-kiss) van de feestelijke voorstelling:

    In reactie op: KISS of the Spider Woman (2015-2016) #3991
    Marijke
    Sleutelbeheerder


    Er zijn – terecht – al veel lovende kritieken geschreven over deze productie en op 27-06-2015 zijn we nogmaals naar Kiss geweest. Het is bijna niet te geloven dat deze productie slechts 4 weken op de planken zal staan. Alles is werkelijk uit de cast gehaald qua performance, kleding, muziek en akoestiek dat je zou denken dat ze dit nog maanden gaan spelen. Was het maar waar…
    Het was alsof iedereen er vanavond nog een tandje bij zette, want – voor mij – was dit echt de allerbeste (so far). Hier en daar rolde er soms in de zaal een traantje van ontroering of gewoon omdat het je zo bij de keel grijpt en het zo mooi neergezet wordt. Iedereen is zó goed op zijn plek in deze cast en als René-fans genieten we enorm van zijn vertolking van Valentin Arregui Paz. En wat is het toch fijn dat zowel Alex als Marjolein gecast zijn voor een hoofdrol. Ze ontroeren, verrassen, zingen (en dansen) prachtig en zijn geknipt voor hun rol in deze musical.
    Hier en daar ging wel een microfoon te laat open (nog niet eerder meegemaakt) en buiten ons zicht bleek die arme Michiel tijdens het dansen van het toneel te zijn gevallen. Gelukkig niet ernstig, snel weer er op geklommen en verder spelen. Chapeau, wij hebben er niets van gemerkt op rij 4.

    René was zo lief om ook bij deze productie weer de videocamera mee te namen backstage. Zoals we van zijn hand al bij vele producties gewend zijn is het ook deze keer weer hilarisch leuk geworden. Bij deze dus grote dank aan René en alle anderen voor de medewerking, we waarderen het heel erg!
    Kijk en geniet mee van Kiss of the Spider Woman backstage:

    Na afloop leuk gesprek gehad met o.a. Thomas, Michiel en Bastiaan en ze vertelden leuke anekdotes en weetjes waar je als doorsnee bezoeker echt geen idee van hebt.
    – Zo heeft het ensemble bij aanvang 4 (!) kledingstukken over elkaar heen, anders redden ze het niet qua tijd met de snelverkledingen.
    – Bij “De morgen daarna” was tijdens het repeteren het idee geboren om de orkestleden ook als “volk” op het toneel te laten verschijnen, zodat de mensenmassa groter zou zijn. I.v.m de bijbehorende muziek moest er dan echter een gedeelte opgenomen worden op band, maar o.a. René was hier fel op tegen. Live muziek, dat is heel belangrijk, dus geen bandopnames. Hear hear!! De bevolking wordt dus alsnog alleen gespeeld door de cast.
    – De zak over het hoofd van Michiel en Thomas moet op een speciale manier opgezet worden, het zou nl. een ramp zijn als tijdens het snelle nummer met Marjolein de zak er niet snel af zou gaan. Ook de verkledingen zorgen hier en daar soms voor lichte paniek, want niet alles is met klittenband aan elkaar vast gezet. Een enkel knoopje of de rits in een gulp moet wel meewerken, anders moet er als een razende geimproviseerd worden om dit op te lossen.
    – En dan het voor- en nadeel van een kleine cast zonder understudies. Als er iemand geblesseerd raakt of ziek wordt zal de voorstelling afgeblazen moeten worden, het grote voordeel is echter dat je altijd de eerste cast treft bij elke show. Wij zijn er blij mee.
    – Toen we licht mopperde over de harde stoelen in het Zonnehuis kwam de reactie: “Maar wij zitten daar in de gevangenis, zo kan je je een beetje voorstellen hoe dat is”. Zit wat in, hahaha (maar evengoed zijn we op een kussentje gaan zitten). ;)

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    TOT SLOT…

    Door Opus One zijn we gelukkig enorm verwend met mooie foto’s en hele fijne online fragmenten uit de musical. Van “De Morgen daarna” waren er geen opnames gemaakt, dus ook geen clip, want er moesten keuzes gemaakt worden en qua rechten kan je ook niet alles doen wat je zou willen (daarom ook geen CD en geen DVD van dit moois, wat eeuwig zonde). We hebben gevraagd – lees gesmeekt – of deze scène alsnog op video mocht en na de afsluiting van Kiss werden we op de morgen daarna blij gemaakt met een prachtige opname hiervan met René op z’n best (en wat zijn we onwijs trots op hem)! Grote dank aan Opus One hiervoor en sinds deze productie hebben we allemaal een zwak voor enthousiaste en lieve Koen van Dijk die met het oorspronkelijke idee aankwam om juist deze productie in het Zonnehuis te laten zien aan iedereen.

    Kiss of the Spider Woman… Eén van de mooiste producties die ik gezien heb.
    En dan nu allemaal nog even nagenieten van de heerlijke bonus die we van Opus One mochten ontvangen!

    In reactie op: KISS of the Spider Woman (2015-2016) #3990
    Marijke
    Sleutelbeheerder
     

    PREMIÈRE van Kiss of the Spider Woman 8 juni 2015


    De cast en crew hebben hier enorm hard naar toe gewerkt (en René draaide zelfs dubbele dagen tijdens de eindfase van Onder de Groene Hemel).

    Ondanks het drukke schema maakte René toch even tijd om haastig de toi in ontvangst te nemen. We wensen hem veel toi toi toi met deze prachtige productie.
    Video (haastige) Toi-uitreiking:

    Het Zonnehuis stond er prachtig bij met een mooie (nieuwe) rode loper. De vorige was vlak voor de perspresentatie uitgelegd én gestolen! Tsja, het is midden in Amsterdam, misschien had dat er wat mee te maken…

    Naast de trappen was een terras gemaakt met tafeltjes en stoelen en kaarsjes op de tafeltjes. Helaas was nogal koud, dus er werd niet zo van genoten als bedoeld was. Het was een drukte van belang en er waren ook veel BN-ers en musicalcollega’s. Ook leden van de Musical Awards jury waren erbij. Die hebben – net als wij – hun ogen uitgekeken bij deze schitterende musical, dus kom maar op met die Awards!

    We kregen een programmaboekje vol mooie scènefoto’s, alles wat je maar wil weten over de cast, de crew en het verhaal van de Kus van de Spinnenvrouw. Heel mooi en compleet, een must-have voor iedereen die deze musical bezoekt.

    De zaal in het Zonnehuis is mooi ingericht, overal gedecoreerd met spinnenwebben, op het toneel de gevangeniscel waar zich alles af zou gaan spelen en daarachter – achter een groot spinnenweb – het orkest, dus óp het toneel.

    Marjolein ving aan met haar openingslied en je zat gelijk in de voorstelling, ook omdat gevangene 16115 Valentin (René) op ruwe wijze geboeid en met een zak over zijn hoofd binnen gevoerd wordt door de bewakers. Dit deed ons gelijk denken aan de Passion, waarin we (bijna) hetzelfde beeld zagen. Valentin wordt in de cel gesmeten bij Molina (Alex), zijn celgenoot voor de komende jaren. In Les Mis was René gevangene 24601. Later in de voorstelling kwam er een gevangene voorbij die ook daadwerkelijk dit nummer had gekregen (op verzoek van Roy Kullick erin geschreven door Koen van Dijk). ;)

    De twee gevangenen maken kennis met elkaar, maar moeten niets van elkaar hebben. Molina doet veel toenaderingspogingen, maar Valentin is zo stug en anti-homo dat hij hem geen enkele kans geeft.

    Door de tijd heen fantaseert Molina over de films die hij vroeger als kind gezien had om de tijd te doden en op den duur fantaseert ook Valentin met hem mee en heeft ook zijn eigen fantasie, namelijk over zijn geliefde Marta. De rol van o.a. de spinnenvrouw, de moeder van Molina en Marta wordt met verve gespeeld door Marjolein Teepen. Tijdens de voorstelling veranderd zij regelmatig in de diverse personages en is geknipt voor de rol. Wat een volume en power zit er in deze veelzijdige vrouw!

    De gevangeniscel is zo multifunctioneel als je maar kan wensen. Door deze draaibaar te maken met openklappende grote deuren zie je de cel vanaf alle kanten. Het ensemble voert naadloos deze verplaatsingen uit en het is enorm vindingrijk hoe je met uitzicht op die cel zo de diverse scènes kan laten zien.

    Alex is echt geweldig in de rol van Molina. Prachtige zangstukken en wat zet hij de extraverte nicht Molina goed neer. Uit zelfbescherming pretendeert hij dat het hem allemaal niet raakt, maar je gaat zo meeleven met zijn personage dat je wel merkt dat hij vaak wel degelijk in geestelijke nood verkeert. Je krijgt enorme sympathie voor deze homofiele gevangene met zijn kwetsbare karakter.

    En dan René als Valentin. Wat hebben we van hem genoten in deze rol. De rauwe stoere politieke gevangene die langzaam aan zelf ook merkt dat het vluchten uit de waarheid de enige vorm van overleven zal zijn. Je krijgt als vanzelf sympathie voor deze Marxist die trouw wil blijven aan zijn mening en gevoelens. Je wordt ook vanaf de eerste minuut zo in de voorstelling gezogen dat je je af en toe nauwelijks realiseert dat het (gelukkig) ‘maar’ spel is wat ze hem allemaal aandoen.

    Het ensemble vervult heel veel rollen en hun stemmen vormen een prachtig geheel, ook met de hoofdrolspelers erbij. De casting van Kiss heeft er goed oog voor gehad.

    De akoestiek in het Zonnehuis is opmerkelijk goed, er gaat niets verloren van de conversaties en de zangstukken. Tijdens het nummer “Marta” staat de cel op het toneel vol met gevangenen en wie goed kijkt zal merken dat ook de orkestleden tijdelijk opgesloten zitten. Mede door de inbreng van René (“nooit met een orkestband spelen!”) wordt dit nummer nu a capella gebracht. Dit nummer kwam door het ‘weglaten’ van de muziek enorm binnen, de zaal zat er ademloos naar te kijken.

    Bij Kiss is over alles zó goed nagedacht en alles is zó goed uitgewerkt… Tijdens deze musical worden de zijkanten van de zaal ook benut door de spelers, heel bijzonder. Ook de geluidsweergave, daar kan menig theater jaloers op zijn. De belichting was ook zó mooi, zowel qua kleuren als felle spots en schemering… wie verantwoordelijk is voor het lichtplan (Benno Barends) verdient ook een grote pluim. De kostuums (Maya Schröder) van met name Marjolein passen ontzettend mooi in het totaalplaatje. Van Spinnenvrouw, moeder van Molina, Marta, dwaze moeder op het plein t/m Aurora, alles is even mooi en staat Marjolein prachtig met haar slanke figuur. Het ensemble switcht met de kleding ook geloofwaardig van bewakers naar verpleegkundigen, bajesklanten en/of burgers.

    Een minpunt: de stoelen in het Zonnehuis zijn keihard. Gelukkig ben je zo geboeid door voorstelling dat je je na afloop pas bedenkt dat dit het totaal tegenovergestelde is van pluche. Jammer… bij het opknappen van het Zonnehuis hadden ze beter ook even aan het zitgenot van het publiek kunnen denken.

    De eerste akte duurt lekker lang, maar bleek 10 minuten korter te zijn dan bij de Try Out. Ik heb niets gemist qua verhaallijn, dus geen idee wat er nu niet meer is wat we wel gezien hadden.

    Na de tweede akte volgde een overdonderend applaus, rijkelijk gevuld met fluit- en joelconcerten. Ik denk dat er niemand bij was die geen heerlijke avond had. De cast en creatives ontvingen stralend een grote bos Zonnebloemen. Hierna werd de perscall op het toneel gehouden. De lege gevangeniscel was opgesteld en de spelers kwamen het toneel weer op voor deze fotosessie.
    *Meer foto’s van de première zijn te vinden in de Kiss FOTO-map.

    Foto’s © Marloes Jaket

    In mijn video is het slotapplaus te zien, een gedeelte van de perscall en de premièretrap (in dit geval de trap naar buiten). Het was echter nogal koud, dus dit werd snel afgehandeld zodat iedereen zich binnen bij de trotse familie en vrienden kon voegen na deze ontzettend geslaagde première.

    Er werd nog lang na geborreld en nagepraat over al dit moois en de tevredenheid en trotse blijdschap droop van de gezichten. Wat een prachtige première was dit.

    Twijfel niet, boek snel een plaatsje en je hebt een geweldige avond.
    Ze spelen slechts een maand en dat is echt véél te kort voor zoiets moois.

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 211)